Salesians Huesca premiat pel seu compromís amb la llengua aragonesa

10 junio 2025

Per Salesians Comunicació

l

Rep el reconeixement de l'Ajuntament en la Fira del Llibre pel seu treball col·lectiu sobre els carnestoltes aragonesos

L’ajuntament d’Osca ha fet lliurament aquest diumenge en la Fira del Llibre d’Osca dels IX Premis Pedro Lafuente en llengua aragonesa, amb els quals s’ha guardonat el Col·legi Salesians i s’ha reconegut a autors o entitats locals per la seva difusió de la cultura aragonesa, en memòria de l’investigador Pedro Lafuente.

En la categoria Zagals, destinada a fomentar l’ús de l’aragonès entre els joves, el premi ha estat atorgat al Col·legi Salesians d’Osca, pel treball col·lectiu ‘Carnavals Tradizionals de l’Alt Aragó’ dotat amb 300 euros destinats a la compra de llibres i material didàctic per a l’ensenyament de la llengua. El premi li ha estat atorgat per la seva capacitat per a conjuminar el desenvolupament de la competència comunicativa de l’alumnat en aragonès amb la interiorització del seu valor com a exponent de la cultura i la idiosincràsia altoaragonesa.

El treball fa un recorregut per carnestoltes de diferents localitats altoaragonesas per a presentar als seus personatges més característics. El jurat destaca que reflecteix la bona labor del col·legi salesià en promoció de la llengua aragonesa. Des del col·legi van acudir alumnes, famílies i docents, que van agrair a l’Ajuntament i al Consello d’a Fabla aragonesa el premi, així com a salesians el suport.

Reivindicar el treball de l’investigador

L’Ajuntament recorda que convoca els premis amb el desig «de reivindicar i reconèixer el treball d’aquest polifacètic autor, investigador i divulgador de les tradicions populars de l’Alt Aragó, així com especialista de la història oficiosa d’Osca».

 

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…