ACTUALIDAD SALESIANA
Seguimiento especial #ConelPapa Toda la actualidad, contenidos y seguimiento especial en torno a la web dedicada al Papa. Ver especial
BUSCAR EN SALESIANOS.INFO

Encuentra noticias por palabra, categoría o fecha.

Escribe una palabra o usa los filtros para encontrar noticias.
Els 22 postnovicis europeus finalitzen el curs acadèmic

25 junio 2025

Juan Crespo

l

El curs acadèmic 2024-2025 de la comunitat salesiana de postnoviciat s'ha conclòs amb els exàmens finals en el mes juny.

La comunitat salesiana de San Tarcisio de Roma està formada per 22 postnovicis, de vots temporals, i per nou germans salesians de vots perpetus.

El postnoviciat de sant Tarcisio, situat en el territori de les catacumbes de sant Calixt, és l’únic per a tota l’Europa, distribuït de la següent procedència: 11 d’Itàlia, 6 de Croàcia, 2 d’Espanya, 1 de Polònia, 1 d’Ucraïna i 1 d’Egipte.

Els estudis filosòfics i d’altres disciplines es realitzen en la Universitat Pontifícia Salesiana (UPS) de dilluns a divendres al matí. I els caps de setmana realitzen l’activitat pastoral en les obres salesianes de Roma i de Florència, i en un centre de privació de llibertat de menors infractors a Roma. Aquesta experiència és molt significativa per a la preparació en la missió salesiana com a educadors i pastors de joves.

L’experiència comunitària és molt rica, donada la varietat de cultures i de maneres d’entendre el carisma salesià en les dues regions d’Europa.

El mes de maig van rebre la visita del Rector Major qui ha deixat el missatge que la formació del salesià i la qualitat de la vida consagrada són les dues preocupacions més grans que té la congregació per a aquests anys, amb la finalitat de cara a la qualitat de la missió juvenil i de la identitat del carisma salesià.

Actualment l’escassetat de vocacions en l’actual Europa suposa un desafiament molt gran, de cara al futur, per a la presència i identitat salesiana en el vell continent, on la disminució de joves natius es fa molt notòria i, d’altra banda, assistim a l’augment de joves migrants d’altres països, alguns d’ells de procedència de zones en conflicte bèl·lic.

L’equip formatiu està compost per un director de Polònia, pel vicari d’Espanya, per l’ecònom d’Itàlia, amb un coadjutor italià, per un sacerdot croat i per quatre germans sacerdots d’origen italià.

La casa ofereix una part per a l’acolliment de pelegrins i de visitant a Roma, especialment d’ambient salesià i eclesial. La proximitat a les catacumbes de sant Calixt i el disposar d’un espai ampli de naturalesa ofereix unes condicions favorables per a l’estudi i la formació.

 

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

2026_conelpapaActualidadAmbientesFamilia Salesiana
El papa Leon XIV finaliza su visita en Madrid y pone rumbo a Barcelona

El papa Leon XIV finaliza su visita en Madrid y pone rumbo a Barcelona

Desde el silencio de la Vigila hasta el golazo en el Santiago Bernabéu. Han sido tres intensos días de eventos, de encuentros de masas también oración y encuentro con los más vulnerables. Al encuentro de la iglesia de Madrid se unieron todos los directores de las casas salesianas de la Inspectoría Santiago el Mayor.

ActualidadAmbientessmxSocial
El XXVII Encuentro anual de la Fundación Don Bosco, espacio para acompañar, transformar y construir esperanza

El XXVII Encuentro anual de la Fundación Don Bosco, espacio para acompañar, transformar y construir esperanza

La Casa Diocesana de Málaga ha acogido los días 2 y 3 de junio el XXVII Encuentro Anual de la Fundación Don Bosco, una cita que ha reunido a cerca de un centenar de personas procedentes de Andalucía, Extremadura y Canarias en torno al lema «Acompañar, transformar, construir esperanza».

ActualidadAmbientesFamilia Salesiana
Salesianos mártires beatificados en Cracovia: “Luz de esperanza en la oscuridad de la guerra”

Salesianos mártires beatificados en Cracovia: “Luz de esperanza en la oscuridad de la guerra”

Nueve sacerdotes salesianos polacos, víctimas de la persecución nazi, han sido proclamados beatos la mañana del domingo 7 de junio en el Santuario de San Juan Pablo II en Cracovia. Presidió la celebración, en representación del papa, el cardenal Marcello Semeraro,...