ACTUALIDAD SALESIANA
Seguimiento especial #ConelPapa Toda la actualidad, contenidos y seguimiento especial en torno a la web dedicada al Papa. Ver especial
BUSCAR EN SALESIANOS.INFO

Encuentra noticias por palabra, categoría o fecha.

Escribe una palabra o usa los filtros para encontrar noticias.
Després de gairebé mig any de guerra a Ucraïna el compromís salesià amb les persones refugiades es manté implacable

12 julio 2022

ANS / Salesians Comunicació

l

L'ajut salesià continua desplegat a nivell mundial, i des d'Espanya es canalitza majoritàriament a través de l'ONGD Bosco Global i Misiones Salesianas.

Després de 137 esgotadors dies de guerra -sanguinolenta, violenta, injusta, com totes les guerres- la Coordinació Salesiana per la resposta a l’emergència a Ucraïna està presenciant alguns signes que indiquen un cert «cansament» entre les persones donants i voluntàries, els qui de diverses maneres fins ara han dut a terme la poderosa màquina d’ajuda salesiana.

«Però de la mateixa manera que els desplaçats i refugiats no es poden permetre «cansar-se», el compromís salesià segueix més actiu que mai i es desenvolupa, com sempre, en diversos fronts», expliquen des de la coordinació de l’emergència.

Transparència i eficiència a l’ajuda salesiana

Sense comptar amb la força dels grans diaris o canals de televisió, però gràcies a l’acció convençuda i constant que realitza la Família Salesiana a través de tots els mitjans de comunicació, ja s’han pogut recaptar milions d’euros, tots degudament rastrejats i destinats a projectes en favor de la població ucraïnesa copejada per la guerra.

«Hem de gestionar bé els diners recaptats i ser previsors, ja que estem veient que hi ha un risc elevat de més necessitats per a les properes setmanes. Hem d’administrar els nostres recursos amb cura, perquè puguem continuar servint aquells que han trobat refugi amb nosaltres mentre ho necessitin”, explica el salesià George Menamparampil, responsable de la Coordinació en  l’Emergència.

I perquè aquest ajut no defalleixi, la Coordinació continua compartint tot el que s’està fent, juntament amb moltes altres organitzacions i realitats, religioses i no, per a les persones refugiades.

Alguns exemples d’aquesta solidaritat

A més de la solidaritat econòmica, cal destacar el compromís diari amb els refugiats. A Varsòvia, Polònia, els nens ucraïnesos albergats al campament d’estiu salesià, han fet una visita a la històrica ciutat. La capital polonesa va patir molt durant la Segona Guerra Mundial. Però la visió de la realitat actual, rica en bellesa i serenitat, ha estat entesa com un bon auguri per al futur de la seva pàtria, a la qual molts d’aquests menors tornaran un cop finalitzada la guerra.

Mentrestant, a cada trobada amb els menors refugiats i voluntaris salesians, es descobreix la complexitat de l’ànima humana davant del dolor. Un exemple d’això és el jove Dniesk, oriünd de Kíev, avui hoste dels salesians a Ceske Budejovice, a la República Txeca, per a qui la fugida i el trasllat no van ser “un gran problema”. Només un canvi de residència per un curt temps. Les lliçons, els estudis, els amics, els jocs… com a qualsevol altre lloc. «Res especial!». I malgrat tenir pràcticament tota la família a Ucraïna lluitant en les forces armades -amb el seu pare i un oncle ja ferit als combats-, és ell qui dóna ànim als altres, assegurant: «No es preocupin, tot anirà bé «.

“Necessitem aturar-nos, mirar enrere, reflexionar i estar agraïts. Amb la gràcia de Déu i el treball ardu de molts de vosaltres, hem aconseguit coses meravelloses per als nostres fills i per a les seves mares”, va concloure el pare Menamparampil.

Cal continuar col·laborant amb els més vulnerables

Des de Salesians Espanya es continua amb el suport incondicional a les persones damnificades pel conflicte i centra els esforços en l´atenció de persones refugiades arribades a Espanya i en la col·laboració amb projectes d´atenció a les víctimes de la guerra atesos a Polònia amb el sosteniment de l’ONGD Bosco Global i Misiones Salesianas.

[deg_elastic_gallery gallery_ids=»80459,80460,80461,80462″ _builder_version=»4.17.4″ _module_preset=»default» global_colors_info=»{}»][/deg_elastic_gallery]

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientessmxSocial
El XXVII Encuentro anual de la Fundación Don Bosco, espacio para acompañar, transformar y construir esperanza

El XXVII Encuentro anual de la Fundación Don Bosco, espacio para acompañar, transformar y construir esperanza

La Casa Diocesana de Málaga ha acogido los días 2 y 3 de junio el XXVII Encuentro Anual de la Fundación Don Bosco, una cita que ha reunido a cerca de un centenar de personas procedentes de Andalucía, Extremadura y Canarias en torno al lema «Acompañar, transformar, construir esperanza».

ActualidadAmbientesFamilia Salesiana
Salesianos mártires beatificados en Cracovia: “Luz de esperanza en la oscuridad de la guerra”

Salesianos mártires beatificados en Cracovia: “Luz de esperanza en la oscuridad de la guerra”

Nueve sacerdotes salesianos polacos, víctimas de la persecución nazi, han sido proclamados beatos la mañana del domingo 7 de junio en el Santuario de San Juan Pablo II en Cracovia. Presidió la celebración, en representación del papa, el cardenal Marcello Semeraro,...