Després de gairebé mig any de guerra a Ucraïna el compromís salesià amb les persones refugiades es manté implacable

12 julio 2022

ANS / Salesians Comunicació

l

L'ajut salesià continua desplegat a nivell mundial, i des d'Espanya es canalitza majoritàriament a través de l'ONGD Bosco Global i Misiones Salesianas.

Després de 137 esgotadors dies de guerra -sanguinolenta, violenta, injusta, com totes les guerres- la Coordinació Salesiana per la resposta a l’emergència a Ucraïna està presenciant alguns signes que indiquen un cert «cansament» entre les persones donants i voluntàries, els qui de diverses maneres fins ara han dut a terme la poderosa màquina d’ajuda salesiana.

«Però de la mateixa manera que els desplaçats i refugiats no es poden permetre «cansar-se», el compromís salesià segueix més actiu que mai i es desenvolupa, com sempre, en diversos fronts», expliquen des de la coordinació de l’emergència.

Transparència i eficiència a l’ajuda salesiana

Sense comptar amb la força dels grans diaris o canals de televisió, però gràcies a l’acció convençuda i constant que realitza la Família Salesiana a través de tots els mitjans de comunicació, ja s’han pogut recaptar milions d’euros, tots degudament rastrejats i destinats a projectes en favor de la població ucraïnesa copejada per la guerra.

«Hem de gestionar bé els diners recaptats i ser previsors, ja que estem veient que hi ha un risc elevat de més necessitats per a les properes setmanes. Hem d’administrar els nostres recursos amb cura, perquè puguem continuar servint aquells que han trobat refugi amb nosaltres mentre ho necessitin”, explica el salesià George Menamparampil, responsable de la Coordinació en  l’Emergència.

I perquè aquest ajut no defalleixi, la Coordinació continua compartint tot el que s’està fent, juntament amb moltes altres organitzacions i realitats, religioses i no, per a les persones refugiades.

Alguns exemples d’aquesta solidaritat

A més de la solidaritat econòmica, cal destacar el compromís diari amb els refugiats. A Varsòvia, Polònia, els nens ucraïnesos albergats al campament d’estiu salesià, han fet una visita a la històrica ciutat. La capital polonesa va patir molt durant la Segona Guerra Mundial. Però la visió de la realitat actual, rica en bellesa i serenitat, ha estat entesa com un bon auguri per al futur de la seva pàtria, a la qual molts d’aquests menors tornaran un cop finalitzada la guerra.

Mentrestant, a cada trobada amb els menors refugiats i voluntaris salesians, es descobreix la complexitat de l’ànima humana davant del dolor. Un exemple d’això és el jove Dniesk, oriünd de Kíev, avui hoste dels salesians a Ceske Budejovice, a la República Txeca, per a qui la fugida i el trasllat no van ser “un gran problema”. Només un canvi de residència per un curt temps. Les lliçons, els estudis, els amics, els jocs… com a qualsevol altre lloc. «Res especial!». I malgrat tenir pràcticament tota la família a Ucraïna lluitant en les forces armades -amb el seu pare i un oncle ja ferit als combats-, és ell qui dóna ànim als altres, assegurant: «No es preocupin, tot anirà bé «.

“Necessitem aturar-nos, mirar enrere, reflexionar i estar agraïts. Amb la gràcia de Déu i el treball ardu de molts de vosaltres, hem aconseguit coses meravelloses per als nostres fills i per a les seves mares”, va concloure el pare Menamparampil.

Cal continuar col·laborant amb els més vulnerables

Des de Salesians Espanya es continua amb el suport incondicional a les persones damnificades pel conflicte i centra els esforços en l´atenció de persones refugiades arribades a Espanya i en la col·laboració amb projectes d´atenció a les víctimes de la guerra atesos a Polònia amb el sosteniment de l’ONGD Bosco Global i Misiones Salesianas.

[deg_elastic_gallery gallery_ids=»80459,80460,80461,80462″ _builder_version=»4.17.4″ _module_preset=»default» global_colors_info=»{}»][/deg_elastic_gallery]

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

BlogsLas cosas de Don Bosco
La estantería

La estantería

Cuando el silencio es olvido Fui una estantería cargada de libros. Ensamblaron mis seis anaqueles horizontales en una carpintería de Turín. Recalé en la habitación de Don Bosco, el sacerdote que gastó su vida en hacer el bien a los muchachos necesitados. De mi...

ActualidadAmbientesFamilia Salesianasmx
Don Bosco visitará en misión el Polígono Guadalquivir y la cárcel

Don Bosco visitará en misión el Polígono Guadalquivir y la cárcel

En el marco del 125 Aniversario de los salesianos en Córdoba. El sábado 10 de enero se ha trasladado la imagen de Don Bosco a la parroquia Santa Luisa de Marillac donde estará toda la semana y se llevarán a cabo distintas actividades para presentar la fundación y el carisma Salesiano.