ACTUALIDAD SALESIANA
Seguimiento especial #ConelPapa Toda la actualidad, contenidos y seguimiento especial en torno a la web dedicada al Papa. Ver especial
BUSCAR EN SALESIANOS.INFO

Encuentra noticias por palabra, categoría o fecha.

Escribe una palabra o usa los filtros para encontrar noticias.
Les organitzacions catòliques espanyoles demanen cancel·lar el deute extern i el “deute ecològic” als països empobrits

18 junio 2025

Per Salesians Comunicació.

l

Els Salesians, a través de la ONGD Bosco Global, participaran activament en el desenvolupament de la IV Conferència Internacional sobre Finançament per al Desenvolupament de l'ONU que tindrà lloc a Sevilla del 30 de juny al 3 de juliol amb l'objectiu de remarcar la necessitat de treballar per la justícia.

Del 30 de juny al 3 de juliol se celebrarà a Sevilla la IV Conferència Internacional sobre Finançament per al Desenvolupament de l’ONU. Aquesta és una cita clau per a la mobilització de polítiques i recursos per al desenvolupament que no tenia lloc des de 2015 quan es va celebrar l’última a Addis Abeba (Etiòpia).

Les principals organitzacions de l’Església a Espanya s’han unit sota aquesta premissa per a preparar una sèrie d’esdeveniments des del 25 de juny i fer arribar a aquest enclavament internacional excepcional la petició especial d’aquest any Jubilar 2025 de cancel·lar el deute extern i el “deute ecològic” als països empobrits. Els Salesians, a través de la ONGD Bosco Global, participaran al costat de la Conferència Episcopal Espanyola -a través de la Comissió Episcopal per a la Pastoral Social i la Promoció Humana, la Subcomissió per a l’Acció Caritativa i Social i el Departament d’Ecologia Integral-; l’Arquebisbat de Sevilla; l’aliança “Enllaça’t per la Justícia” de Sevilla a la qual pertany la ONGD salesiana; Càritas; CONFER; Justícia i Pau; Mans Unides; XARXES, on s’integra Missions Salesianes, i el HUB Espanya de l’Economia de Francesc, i en col·laboració amb la Universitat Loyola.

Butlla jubilar 2025

Tal com es recull en el missatge de la Jornada Mundial de la Pau del Papa Francesc i en la butlla jubilar d’aquest 2025, que recentment el Papa Lleó XIV va recordar, “hi ha una altra invitació urgent que desitjo dirigir en vista de l’Any jubilar; va dirigida a les nacions més riques, perquè reconeguin la gravetat de tantes decisions preses i determinin condonar els deutes dels països que mai podran saldar-les”. Abans que tractar-se de magnanimitat -continuava Francesc- és una qüestió de justícia, agreujada avui per una nova forma d’iniquitat de la qual hem pres consciència: «Perquè hi ha un veritable “deute ecològic”, particularment entre el Nord i el Sud, relacionat amb desequilibris comercials amb conseqüències en l’àmbit ecològic, així com amb l’ús desproporcionat dels recursos naturals dut a terme històricament per alguns països». (Laudato si’, 24 de maig 2015, núm..51).

A més, com a petició especial dirigida a totes les parròquies d’Espanya, es va convidar a llegir la Declaració de Sevilla, fruit de la jornada celebrada l’11 de març sobre “Deute o Desenvolupament?”, en finalitzar les Eucaristies per a prendre consciència i resar perquè les decisions que es prenguin tinguin en compte les persones i els països més empobrits aquests dies previs a la Conferència Internacional.

La majoria d’aquests esdeveniments seran presencials i en castellà. Alguns d’ells eventualment podran ser retransmesos en streaming i amb traducció anglès i francès, o gravats en vídeo i retransmesos després en el canal Youtube d’Enllaça’t per la Justícia. Entre ells destaquen:

 

 

 

 

 

 

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

2026_conelpapaActualidadAmbientesFamilia Salesiana
El papa Leon XIV finaliza su visita en Madrid y pone rumbo a Barcelona

El papa Leon XIV finaliza su visita en Madrid y pone rumbo a Barcelona

Desde el silencio de la Vigila hasta el golazo en el Santiago Bernabéu. Han sido tres intensos días de eventos, de encuentros de masas también oración y encuentro con los más vulnerables. Al encuentro de la iglesia de Madrid se unieron todos los directores de las casas salesianas de la Inspectoría Santiago el Mayor.

ActualidadAmbientessmxSocial
El XXVII Encuentro anual de la Fundación Don Bosco, espacio para acompañar, transformar y construir esperanza

El XXVII Encuentro anual de la Fundación Don Bosco, espacio para acompañar, transformar y construir esperanza

La Casa Diocesana de Málaga ha acogido los días 2 y 3 de junio el XXVII Encuentro Anual de la Fundación Don Bosco, una cita que ha reunido a cerca de un centenar de personas procedentes de Andalucía, Extremadura y Canarias en torno al lema «Acompañar, transformar, construir esperanza».

ActualidadAmbientesFamilia Salesiana
Salesianos mártires beatificados en Cracovia: “Luz de esperanza en la oscuridad de la guerra”

Salesianos mártires beatificados en Cracovia: “Luz de esperanza en la oscuridad de la guerra”

Nueve sacerdotes salesianos polacos, víctimas de la persecución nazi, han sido proclamados beatos la mañana del domingo 7 de junio en el Santuario de San Juan Pablo II en Cracovia. Presidió la celebración, en representación del papa, el cardenal Marcello Semeraro,...