ACTUALIDAD SALESIANA
Santiago de Compostela acull la formació de nous directors

17 agosto 2023

Salesians Comunicació

l

15 salesians han participat en aquesta formació adreçada a aquells que inicien el seu servei com a directors de Comunitat.

Provinents de tota la geografia espanyola, es van donar cita a Santiago de Compostel·la entre l’1 i el 7 d’agost. L’objectiu: viure la Setmana de Formació per a directors de nova nominació, convocats pels delegats inspectorials de formació. Ha estat un temps coordinat per Juan José Bartolomé, delegat de Formació a Salesians SSM: «La intenció és ajudar els directors de comunitat de recent nomenament a fer la seva missió», explica.

6 temes van centrar la setmana: la persona del director com a pelegrí, acompanyant i pare entre germans; el director com a animador i dinamitzador de les relacions; animació i govern de la comunitat; el director i la Comunitat Educativa i Pastoral (CEP) i l’economia, la pobresa i els temes legals.

Per treballar aquests temes van comptar amb l’acompanyament d’un grup de salesians coneixedors de cada matèria. Manuel García, José Yruela, Gabino Carmona, Antonio Echeto, José Manuel González, Samuel Segura, Juan José Bartolomé. Juntament amb ells, el vicari general, don Stefano Martoglio i els inspectors tant de Salesians SMX, Fernando Miranda, com de Salesians SSM, Fernando García.

Si a l’inici de la setmana es va demanar als participants que s’aturessin a pensar com arribaven i quines eren les primeres impressions com a directors. En acabar van dedicar un temps a reflexionar al voltant de la pregunta «Què ens enduem?»

Una de les tardes es va dedicar a viure una etapa del Camí de Sant Jaume i una altra a visitar el Pòrtic de la Glòria. El diàleg entre tots els participants i els ponents va ser protagonista d’un temps en què els directors van viure com a interessant i beneficiós per al seu servei.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientesSocialssm
«Meriendas con Conciencia» en la Fundación JuanSoñador de Ourense

«Meriendas con Conciencia» en la Fundación JuanSoñador de Ourense

La plataforma social salesiana Fundación JuanSoñador de Ourense impulsa una campaña solidaria en Mi Grano de Arena para seguir ofreciendo cada tarde una merienda saludable a la infancia y la adolescencia que participa en sus proyectos. Además, la Fundación Mediolanum duplicará cada euro que se consiga.

ActualidadAmbientesEscuelasssm
Premio Stella a la FP salesiana en una gala marcada por el recuerdo a las víctimas del accidente de tren

Premio Stella a la FP salesiana en una gala marcada por el recuerdo a las víctimas del accidente de tren

Recogía el premio el salesiano Santiago Elorriga quien destacó en Salamanca la entrega de los educadores que acompañan a jóvenes con dificultades escolares y les ayudan a aprender un oficio y recuperar la confianza en sí mismos.

ActualidadAmbientessmxSocial
Jóvenes de las plataformas sociales salesianas, referentes del buen trato entre iguales

Jóvenes de las plataformas sociales salesianas, referentes del buen trato entre iguales

El fin de semana del 24 y 25 de octubre se celebró el tercer y último encuentro de la V edición de Agentes de Igualdad, el programa de la Coordinadora Estatal de Plataformas Sociales Salesianas que acompaña a jóvenes para que sean ellos mismos quienes promuevan, entre...

ActualidadAmbientesCentros Juvenilessmx
La Federación Maín arranca el curso con nueva presidencia y objetivos para sus centros juveniles

La Federación Maín arranca el curso con nueva presidencia y objetivos para sus centros juveniles

La Federación Maín celebró su tradicional encuentro de inicio de curso reuniendo a los principales agentes educativos y pastorales de Aragón para definir las líneas estratégicas del año, analizar la realidad de sus centros juveniles y oficializar el relevo en su equipo técnico y directivo.