La VII Jornada Educiència a Alcalá de Guadaíra inspira vocacions científiques

30 abril 2025

Per Salesians Comunicació.

l

L'esdeveniment que organitza el Col·legi Salesià d'Alcalá per a 250 estudiants de la localitat tracta enguany el tema de la zoologia de la mà d'experts.

El Teatre Gutiérrez d’Alba va acollir els dies 24 i 25 d’abril les VII Jornades EduCIÈNCIA, un esdeveniment que busca inspirar vocacions científiques entre els joves i acostar la divulgació científica als centres educatius de la localitat. L’esdeveniment, que organitza el Col·legi Salesià d’Alcalá, compta amb la col·laboració de l’ajuntament de la localitat.

Amb una assistència diària de més de 250 estudiants, procedents dels instituts Albero, Cristóbal de Monroy, Leonor de Guzmán i Salesians Alcalá, les jornades van prometre dos dies plens d’aprenentatge, curiositat i descobriment. Dirigit a alumnat de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, el programa va combinar xerrades, concursos i micro divulgacions científiques presentades pels propis joves.

Enguany, la temàtica principal va girar entorn de la Zoologia, comptant amb ponents de renom com Laura Camón, primatóloga i divulgadora científica, i David Sánchez, autor del llibre Animals de Combat. Tots dos van oferir una mirada fascinant sobre el paper dels animals en la història i la ciència.

A més, enguany es van mantenir dos espais complementaris. D’una banda, l’espai “Joves divulgadors”, en el qual alumnes dels centres participants van exposar, a mode de microxerrades, algunes novetats del panorama científic internacional. I, d’altra banda, el lliurament dels premis del VII Concurs de portada de còmic “La ciència en portada”. Es van exposar els millors treballs i es van donar a conèixer els premiats en finalitzar l’esdeveniment.

Les Jornades EduCIÈNCIA es consoliden així com una cita educativa clau a Alcalá de Guadaíra, apostant per una formació científica sòlida i motivadora, essencial per a afrontar els desafiaments globals del futur.

 

 

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientesSocialssm
Convivencia e inclusión: La riqueza interreligiosa en las plataformas sociales salesianas

Convivencia e inclusión: La riqueza interreligiosa en las plataformas sociales salesianas

La Inspectoría Santiago El Mayor (SSM) cuenta con 21 plataformas sociales salesianas, dependiendo de 3 entidades jurídicas: La Federación Pinardi-BoscoSocial, la Fundación JuanSoñador-BoscoSocial y la Fundación Avanti-BoscoSocial. Todas ellas desarrollan un total de 71 proyectos con personas en situación de vulnerabilidad.

ActualidadAmbientesFamilia Salesianassm
Consejo Familia Salesiana de Salesianos SSM: reconocer, agradecer y proyectar

Consejo Familia Salesiana de Salesianos SSM: reconocer, agradecer y proyectar

Como estaba previsto en el calendario y como se viene haciendo desde la creación de la Inspectoría Santiago el Mayor los miembros del Consejo inspectorial de la Familia Salesiana de Salesianos Santiago el Mayor (SSM) tuvieron su reunión anual después de la fiesta de Don Bosco.