Salesians Mèrida tanca a Gant la seva primera experiència Erasmus+

10 mayo 2025

Por Hoy.es

l

Vint alumnes de 2n d\'ESO han participat en una col·laboració amb el centre belga Don Bosco Sint-Denijs-Westrem

El Col·legi Salesià Maria Auxiliadora de Mèrida ha tancat aquesta setmana amb èxit el seu primer projecte Erasmus+ en col·laboració amb el centre Don Bosco de Gant, la segona ciutat més poblada de Bèlgica.

El programa Erasmus+ de la UE promou la mobilitat entre els països europeus. Tradicionalment conegut per la seva incidència en l’àmbit universitari, també finança experiències de col·laboració en etapes educatives inicials, tant per a professors com alumnes.

Diversos instituts i centres escolars de Mèrida participen en aquesta mena de projectes però pel col·legi Maria Auxiliadora es tracta de la primera experiència. Per a això, ha estret llaços amb un altre centre salesià, en aquest cas Don Bosco Sint-Denijs.*Westrem de Gant, que destaca per la seva orientació tècnica i de formació professional.

Ambdos col·legis comparteixen la seva essència salesiana, la qual cosa ha facilitat la col·laboració, a la que s’hi ha sumat la labor de Límit Mieke Van der Veken, professora belga que porta 20 anys vivint a Espanya i és professora del col·legi de Mèrida.

A finals de gener, un grup de tretze alumnes del centre belga van passar una setmana a Mèrida, acollits per famílies dels estudiants locals que han participat en el projecte. Acompanyats per dos professors, durant la seva estada a la ciutat van poder conèixer el patrimoni local i van realitzar una visita cultural a Guadalupe. Així mateix, van assistir a classes en el col·legi de Mèrida i van conviure amb els seus companys espanyols.

 

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientesSocialssm
Convivencia e inclusión: La riqueza interreligiosa en las plataformas sociales salesianas

Convivencia e inclusión: La riqueza interreligiosa en las plataformas sociales salesianas

La Inspectoría Santiago El Mayor (SSM) cuenta con 21 plataformas sociales salesianas, dependiendo de 3 entidades jurídicas: La Federación Pinardi-BoscoSocial, la Fundación JuanSoñador-BoscoSocial y la Fundación Avanti-BoscoSocial. Todas ellas desarrollan un total de 71 proyectos con personas en situación de vulnerabilidad.

ActualidadAmbientesFamilia Salesianassm
Consejo Familia Salesiana de Salesianos SSM: reconocer, agradecer y proyectar

Consejo Familia Salesiana de Salesianos SSM: reconocer, agradecer y proyectar

Como estaba previsto en el calendario y como se viene haciendo desde la creación de la Inspectoría Santiago el Mayor los miembros del Consejo inspectorial de la Familia Salesiana de Salesianos Santiago el Mayor (SSM) tuvieron su reunión anual después de la fiesta de Don Bosco.