Bosco Global promou la formació de dones a Burkina Faso

10 junio 2025

Per Bosco Global.

l

El centre de formació professional dels salesians ofereix oportunitats laborals dignes i amb impacte social.

Des de 2013, el Centre de Promoció Femenina —avui convertit en Centre de Formació Professional— de Belleville (Burkina Faso) ha estat un espai clau per a generar noves oportunitats a la joventut de la zona. Amb especial atenció a les dones joves, els salesians han treballat incansablement per oferir formació en oficis que els permetin desenvolupar-se personal i professionalment, accedint així a una ocupació digna.

El projecte, finançat pels Ajuntaments de Terrassa i Sant Boi a través de Bosco Global, ha suposat un nou impuls en aquest camí cap a l’empoderament femení. S’ha millorat la qualitat dels cursos de perruqueria, estètica, tall i confecció, la qual cosa ha permès a les alumnes adquirir competències més especialitzades i ajustades a les demandes del mercat local.

Una de les principals apostes del centre ha estat la valorització de les teles tradicionals, un àmbit en el qual les alumnes ja destacaven abans que el nou govern burkinabé apostés per revaloritzar l’artesania local. Aquesta nova conjuntura ha permès donar major visibilitat i reconeixement al treball artesanal de les joves, especialment en la confecció de teixits tradicionals. Gràcies a això, han augmentat les vendes en la petita boutique gestionada per les pròpies alumnes, la qual cosa ha generat un entorn real d’emprenedoria i sostenibilitat econòmica.

Amb l’objectiu de consolidar aquest avenç, el centre ha posat en marxa una formació específica en gestió de cooperatives vinculada a la botiga artesanal. A més, s’ha instal·lat un programari de gestió per a optimitzar els recursos i millorar l’eficiència de l’activitat productiva.

Reforçar l’ocupabilitat

El projecte també ha apostat per reforçar l’ocupabilitat a través de l’oficina d’inserció laboral del centre. S’han incrementat els contractes de pràctiques amb empreses locals, la qual cosa ha facilitat una transició més fluida de la formació a l’ocupació formal, en condicions laborals més justes i segures.

Un dels aspectes més enriquidors del programa han estat les sortides pedagògiques. Gràcies al projecte, les alumnes han pogut visitar el Museu Nacional i el Museu de la Música, entre altres espais culturals. Aquestes activitats no només permeten sortir de la rutina diària, sinó que fomenten el coneixement de la cultura i les arrels pròpies, reforçant l’orgull identitari i el compromís amb el desenvolupament del país. Aquesta connexió entre cultura, tradició i formació tècnica es tradueix en una joventut més conscient, motivada i empoderada.

A més, la instal·lació de panells solars en el centre ha incrementat la seva autonomia energètica, fent més sostenible el seu funcionament i garantint una formació contínua i estable per a totes les estudiants.

Aquest projecte demostra que apostar per la formació de les dones joves no sols transforma les seves vides, sinó que també impulsa el desenvolupament de les seves comunitats. Des de Belleville, aquestes joves estan demostrant que tradició, innovació i lideratge femení poden anar de bracet per a construir un futur millor.

 

 

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientesSocial
Campañas de la renta 2026: un gesto sencillo al servicio de las personas

Campañas de la renta 2026: un gesto sencillo al servicio de las personas

“El gesto legendario” y “Línea 105 Xtantos”. Ambas campañas coinciden en un mensaje común: marcar estas casillas no tiene ningún coste económico para la persona contribuyente —ni se paga más ni se devuelve menos—, pero sí tiene un impacto significativo en la vida de millones de personas.

ActualidadAmbientesSocial
La CEPSS publica una guía para iniciarse en proyectos europeos desde el ámbito social

La CEPSS publica una guía para iniciarse en proyectos europeos desde el ámbito social

La Coordinadora Estatal de Plataformas Sociales Salesianas (CEPSS) ha publicado la guía “Caminar en proyectos europeos”, un documento que recoge el proceso desarrollado durante más de un año y medio para acercarse a la participación en iniciativas europeas desde el ámbito social.