ACTUALIDAD SALESIANA
Seguimiento especial #ConelPapa Toda la actualidad, contenidos y seguimiento especial en torno a la web dedicada al Papa. Ver especial
BUSCAR EN SALESIANOS.INFO

Encuentra noticias por palabra, categoría o fecha.

Escribe una palabra o usa los filtros para encontrar noticias.
Daniel Ballarín farà la seva primera professió el proper 8 de setembre al Colle Don Bosco

5 septiembre 2023

Salesians Comunicació

l

El jove pamplonès, de la Inspectoria Santiago el Mayor, emetrà els seus primers vots com a salesià de Don Bosco juntament amb deu novicis més de la Regió Mediterrània.

La Basílica de Sant Joan Bosco, al Colle (Torí), acollirà, el proper 8 de setembre, la primera professió salesiana de Daniel Ballarín, jove vinculat a la Inspectoria Santiago el Mayor. Amb ell, deu novicis més de la Regió Mediterrània emetran els seus primers vots a la Congregació, amb el lema ‘Ven el que tens i segueix-me’ (Mc. 10, 21). Ho faran en presència de Stefano Martoglio, vicari del Rector Major.

Daniel Ballarín Bengoechea és natural de Pamplona. Va conèixer els salesians de petit a la seva parròquia diocesana, rebent catequesi d’una salesiana i una salesiana cooperadora. A Pamplona també va conèixer la casa salesiana, tenint diversos salesians com a referents.

Va sentir la vocació sacerdotal des de ben petit, a l’edat de set anys. Després d’un procés de discerniment, va entrar amb 18 anys al Seminari Diocesà de Pamplona, on va estar cinc anys. Durant aquests cursos, va estudiar Filosofia i Teologia.

En la tasca pastoral dels anys de seminari, va ser conscient que el Senyor li demanava que consagrés la seva vida a la salvació dels joves, com Don Bosco, que sempre havia estat el seu model sacerdotal.

Després d’un profund discerniment, va decidir iniciar el seu camí vocacional salesià al COV Sagrado Corazón (Madrid-Carabanchel), on va realitzar el Prenoviciat durant el curs 2021-2022. Va ultimar estudis teològics a la Pontifícia Universitat de Comillas i va col·laborar a la pastoral de secundària del col·legi i a l’oratori de Salesians Carabanchel. També es va formar pastoralment a les obres de Pan Bendito i a Salesians Estrecho (parròquia i centre juvenil).

A la primera professió de Daniel Ballarín, hi seran presents l’Inspector de Salesians Santiago el Mayor; el Director del Prenoviciat; el Coordinador inspectorial d’Animació Vocacional; i altres salesians, juntament amb la família de Daniel.

Inici del Noviciat

Per la seva banda, Andrés Flores Outerelo, jove que ha realitzat el Prenoviciat a la Casa Vocacional de Carabanchel, juntament amb Miguel Linde Aguayo i Daniel Martín Sánchez, que el van realitzar en la comunitat proposta de Sevilla-Bartolomé Blanco, començaran el Noviciat el proper dia 6 de setembre en una celebració que tindrà lloc davant la Caseta de Don Bosco, al Colle.

“Donem gràcies al propietari de la vinya per beneir amb la vocació d’aquests germans joves la vida de la nostra Congregació i de la nostra Inspectoria, alhora que resem per la fidelitat i felicitat de cadascun”, expressa en un comunicat José Carlos Sobejano, Coordinador inspectorial d’Animació Vocacional, que demana posar aquests joves i tots “sota el mantell de la nostra Auxiliadora”.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

2026_conelpapaActualidadFamilia Salesiana
El papa Leon XIV finaliza su visita en Madrid y pone rumbo a Barcelona

El papa Leon XIV finaliza su visita en Madrid y pone rumbo a Barcelona

Desde el silencio de la Vigila hasta el golazo en el Santiago Bernabéu. Han sido tres intensos días de eventos, de encuentros de masas también oración y encuentro con los más vulnerables. Al encuentro de la iglesia de Madrid se unieron todos los directores de las casas salesianas de la Inspectoría Santiago el Mayor.

ActualidadAmbientessmxSocial
El XXVII Encuentro anual de la Fundación Don Bosco, espacio para acompañar, transformar y construir esperanza

El XXVII Encuentro anual de la Fundación Don Bosco, espacio para acompañar, transformar y construir esperanza

La Casa Diocesana de Málaga ha acogido los días 2 y 3 de junio el XXVII Encuentro Anual de la Fundación Don Bosco, una cita que ha reunido a cerca de un centenar de personas procedentes de Andalucía, Extremadura y Canarias en torno al lema «Acompañar, transformar, construir esperanza».