Educadores i educadors es formen en l’acció pastoral de les Plataformes Socials Salesianes

9 mayo 2022

Coordinadora Estatal de Plataformes Socials

l

El projecte educativo-pastoral i eines educatives pròpies, així com l'acompanyament a destinataris i educadors, han estat els grans blocs que han marcat aquests tres dies de formació.

Durant els dies 27, 28 i 29 d’abril, la Coordinadora Estatal de Plataformes Socials Salesianes va celebrar la segona les Jornades de Coordinadors/es de Pastoral de plataformes socials. L’objectiu d’aquesta trobada, en què han participat 20 persones, és potenciar el desenvolupament d’habilitats i competències relacionades amb la Pastoral Juvenil Salesiana i la seva concreció als ambients de les entitats socials, pertanyents a la Coordinadora. De la mateixa manera, es fomenta l’intercanvi de bones pràctiques pròpies de l’acció pastoral en els ambients i es genera una reflexió sobre crear un marc comú sobre la intervenció pastoral.

El primer dia, el salesià José Luís Navarro va poder explicar com és el projecte Educativo-Pastoral i el camí evangelitzador socioeducatiu dels ambients salesians. Les jornades van continuar amb Koldo Rodríguez, que va concretar com ha de ser aquesta acció pastoral específica per a persones joves.

José Carlos Sobejano va poder ajudar a realitzar un esquema de com ha de ser el rol i el perfil del coordinador com a agent de pastoral; funcions, tasques i acompanyament de l’equip educador.

A la segona jornada, durant el dijous 28, José Miguel Núñez, director del Centre Nacional Salesià de Pastoral Juvenil, va poder acompanyar els participants durant la sessió del matí, i comentar quina ha estat l’experiència religiosa del grup, i com guiar i viure aquest procés personal. Paco Estellés i Conchi Muñoz, també van concretar durant la tarda com acompanyar aquest procés de creixement personal a destinataris del projecte i educadors d’entitats membre.

Per acabar les jornades, Paloma Montero de l’ONGD Jóvenes y Desarrollo, juntament amb Paco Estellés, van presentar la metodologia de l’educació per al desenvolupament i la proposta formativa per als objectius per al desenvolupament sostenible.

La jornada acabà amb unes sensacions molt positives i amb la certesa de continuar fent camí cap a una pastoral juvenil, que encarrila projectes de vida dignes i de qualitat per als nois i noies beneficiàries dels projectes socials salesians.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

Actualidad
Sábado Santo
Sábado Santo

Sábado Santo

El Sábado Santo es un día de profundo silencio, de espera reverente. La Iglesia permanece junto al sepulcro del Señor, meditando su pasión y muerte, en una actitud de recogimiento y oración. No se celebra la Eucaristía durante el día; es un día sin sacramentos, salvo el de la Reconciliación, y está marcado por el ayuno y la contemplación.