ACTUALIDAD SALESIANA
Finalitzen les formacions presencials d’Escoles Salesianes del curs 2021-2022

25 mayo 2022

Escoles Salesianes

l

Finalitzen les formacions presencials de Direcció de Centres Educatius i Coordinació Pastoral, del curs 2021 – 2022.

Durant la setmana del 16 al 20 de maig, les formacions presencials impartides des d‘Escoles Salesianes van arribar al final; tant el curs de coordinador de pastoral, com un altre dels grups que cursaven l’expert/a en direcció de centres educatius. Han participat al voltant de 100 docents de diverses escoles salesianes de les Inspectories Salesians Maria Auxiliadora, Salesians Santiago El Mayor i Salesianes Espanya.

En el curs de coordinació de pastoral, comptem amb els coordinadors de pastoral que ja estan en l’exercici de les seves funcions, tant a nivell general com d’etapa. També s’aposta per docents que exerciran funcions de coordinació de pastoral en un futur proper i altres membres d’equips de pastoral que puguin aprofitar l’experiència.

Al llarg de les setmanes, aquest curs aprofundeix en el quadre de referència de la Pastoral Juvenil Salesiana i, per tant, en la definició d’un perfil de persona coordinadora, d’acord amb una escola que evangelitza. El projecte educatiu, el lideratge i la gestió d’equips, així com l’acompanyament dels destinataris i educadors, s’han convertit en els grans blocs a desenvolupar.

Durant tot el curs de coordinació pastoral, s’ha comptat amb docents salesians del Centre Nacional Salesià de Pastoral Juvenil: els delegats inspectorials de la pastoral juvenil, el director José Miguel Núñez, i altres docents i directius amb gran experiència al món de l’educació concertada i universitària.

Al curs de Direcció d’Experts en Direcció de Centres educatius, els destinataris són persones que formaran o formen part d’un equip directiu com a directors titulars, directors pedagògics, caps d’estudi, coordinadors de pastoral o administradors.

Al mes de juny, tindrà lloc l’acte de graduació de tots els grups matriculats a tots dos cursos.

En formació constant per afrontar el repte que avui dia suposa l’educació

L’actualització pedagògica és una fixa constant en l’educació actual: canvien les característiques dels destinataris, de les famílies, les relacions socials, els valors dominants, el marc normatiu de l’educació… I davant d’aquest panorama, els professionals de l’educació assisteixen, moltes vegades, desconcertats a aquest panorama de canvis sense gaire possibilitat de resposta i adaptació immediata.

Des d’Escoles Salesianes, la xarxa que agrupa totes les escoles de salesians i salesianes a Espanya, seguirem apostant per la formació d’educadors i educadores, ja que es considera un dels elements claus per oferir una educació de qualitat que vulgui respondre als desafiaments que avui ens presenta la societat.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientesEscuelassmx
«El resultado de una formación integral y aplicada»

«El resultado de una formación integral y aplicada»

El pasado 23 de octubre tuvo lugar el Acto de Graduación de la 30ª promoción de la Escuela Universitaria Salesiana de Sarrià (EUSS). 120 graduados y graduadas: 35 de Ingeniería Mecánica, 36 de Ingeniería en Organización Industrial, 20 de Ingeniería Electrónica Industrial y Automática, 16 de Ingeniería en Energías Renovables y Eficiencia Energética, 28 de Ingeniería.

ActualidadAmbientesSocialssm
«Meriendas con Conciencia» en la Fundación JuanSoñador de Ourense

«Meriendas con Conciencia» en la Fundación JuanSoñador de Ourense

La plataforma social salesiana Fundación JuanSoñador de Ourense impulsa una campaña solidaria en Mi Grano de Arena para seguir ofreciendo cada tarde una merienda saludable a la infancia y la adolescencia que participa en sus proyectos. Además, la Fundación Mediolanum duplicará cada euro que se consiga.

ActualidadAmbientesEscuelasssm
Premio Stella a la FP salesiana en una gala marcada por el recuerdo a las víctimas del accidente de tren

Premio Stella a la FP salesiana en una gala marcada por el recuerdo a las víctimas del accidente de tren

Recogía el premio el salesiano Santiago Elorriga quien destacó en Salamanca la entrega de los educadores que acompañan a jóvenes con dificultades escolares y les ayudan a aprender un oficio y recuperar la confianza en sí mismos.