Activitats d’estiu que donen suport a la conciliació familiar

7 julio 2025

Salesians Comunicació

l

El #VeranoSalesiano torna amb una variada programació d'activitats que no només entretenen als més petits, sinó que també es converteixen en un suport real per a la conciliació familiar.

Una proposta educativa al servei de les famílies

El #VeranoSalesiano torna amb força aquest 2025, consolidant la seva aposta per un estiu educatiu, lúdic i amb valors. Al llarg del mes de juliol —i en alguns casos, també a inicis de setembre— les presències salesianes de tota Espanya ofereixen escoles d’estiu, colònies urbanes, casals i oratoris pensats no només per a l’entreteniment de nens i adolescents, sinó també com a suport real a la conciliació familiar.

Gràcies a horaris ampliats i flexibles, moltes famílies poden compaginar la seva jornada laboral amb el lleure dels seus fills, mantenint-los en un entorn segur, educatiu i alegre.

Presències salesianes implicades en tot el territori

Horaris adaptats, creativitat i esperit educatiu

Durant aquest estiu, cases salesianes com Lleida, Jesús Obrero, Còrdova, Girona, Cabezo, Elx, València, Badalona, Alacant, Barcelona, Antequera, Sevilla, Cartagena, Montilla, Sabadell, Mataró, Sant Boi, Alcoi i Saragossa, entre altres, ofereixen una àmplia programació que afavoreix la conciliació laboral i familiar.

En alguns casos, els programes inclouen franges horàries des de les 7.45 h fins a les 15.15 h, amb espais de “matiners” i propostes com el “menjador en carmanyola”, la qual cosa permet ajustar els horaris a les necessitats reals de les famílies.

Galícia i el nord-oest: Matins de Verán, LudoBosco i Boscoverán

Iniciatives locals amb identitat i calor humana

En la zona nord-oest de la península, les activitats reben noms propis: “Matins d’Estiu” o “Mañas de Verán” a Galícia, LudoBosco o Boscoverán a Santiago, tots ells dissenyats per a afavorir el joc, la creativitat, la socialització i l’alegria educativa.

A Vigo, per exemple, es desenvolupa el programa “Centres Abertos” de CaixaProinfancia, i a Ourense, el Centre Xuvenil Amencer organitza les “Aragoneses de Verán”, amb un objectiu molt clar:

“Els objectius que ens marquem amb aquest projecte són educar en valors a través del joc, afavorir la creativitat dels participants, propiciar la participació i el treball en equip i poder continuar utilitzant les instal·lacions del col·legi fora de l’horari escolar”, expliquen des del centre.

Ja al setembre, algunes d’aquestes iniciatives s’adapten i es converteixen en “Mañas de Setempro”, ajudant a les famílies en la volta al ritme laboral abans de l’inici oficial del curs escolar.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientesSocialssm
Convivencia e inclusión: La riqueza interreligiosa en las plataformas sociales salesianas

Convivencia e inclusión: La riqueza interreligiosa en las plataformas sociales salesianas

La Inspectoría Santiago El Mayor (SSM) cuenta con 21 plataformas sociales salesianas, dependiendo de 3 entidades jurídicas: La Federación Pinardi-BoscoSocial, la Fundación JuanSoñador-BoscoSocial y la Fundación Avanti-BoscoSocial. Todas ellas desarrollan un total de 71 proyectos con personas en situación de vulnerabilidad.

ActualidadAmbientesFamilia Salesianassm
Consejo Familia Salesiana de Salesianos SSM: reconocer, agradecer y proyectar

Consejo Familia Salesiana de Salesianos SSM: reconocer, agradecer y proyectar

Como estaba previsto en el calendario y como se viene haciendo desde la creación de la Inspectoría Santiago el Mayor los miembros del Consejo inspectorial de la Familia Salesiana de Salesianos Santiago el Mayor (SSM) tuvieron su reunión anual después de la fiesta de Don Bosco.