El Papa Lleó XIV es reuneix amb els nens del Centre d’Estiu Vaticà

7 julio 2025

Vatican News

l

El Papa va acudir ahir al matí a l'Aula Pau VI per saludar al grup que participa en el projecte "Estate Ragazzi", al qual s'han unit joves procedents del país en guerra i acollits per la Càritas italiana. Un campament organitzat pels Salesians al Vaticà.

 

El Papa conversà amb ells sobre els temes de la seva infància, la participació en la missa, la diversitat i l’acolliment i el tema de la guerra, amb la invitació del Pontífex a ser des d’ara constructors de pau i amistat i a no promoure l’odi i l’enveja.

El Papa León XIV ha passat el matí del 3 de juliol, en companyia dels més petits: primer, amb uns 300 nens i joves procedents d’Ucraïna i acollits durant l’estiu per la Càritas italiana; després, amb els 310 nens i joves que participen en el Centre d’estiu per a nens en el Vaticà, “Estate Ragazzi” en el Vaticà, a l’Aula Pau VI, organitzat pels salesians del Vaticà. El Pontífex es va reunir amb ells poc abans de les 12 del migdia, al final de les audiències.

Acollit pels animadors del centre d’estiu – informa un comunicat de l’Oficina de Premsa de la Santa Seu – el Papa va parlar amb els nens i va respondre a algunes preguntes. Va parlar de la seva infància, de l’assistència a missa, on va conèixer a altres nens, a altres amics, però sobretot del lloc on va conèixer «al millor amic, Jesús».

A continuació, va parlar sobre la diversitat i l’acolliment, dirigint primer unes paraules de benvinguda en anglès als nens ucraïnesos, i afegint que «és important respectar-nos els uns als altres, no detenir-nos en les diferències, sinó construir ponts, amistat, tots podem ser amics, germans, germanes».

Responent a una pregunta sobre la guerra, el Pontífex va explicar com, ja des de nens, cal aprendre a ser constructors de pau i amistat, no entrar en guerres i batalles, mai promoure l’odi i l’enveja: «Jesús ens crida a tots a ser amics» perquè és important «aprendre des de petits a tenir respecte mutu, a veure en l’altre a un com jo».

Els nens i joves van portar regals al Papa, entre ells objectes que havien fabricat durant el centre d’estiu, així com “gadgets” del centre estival, dibuixos i obres realitzats pels petits ucraïnesos. Al final, després de fer-se fotos junts, el Papa Lleó va convidar tothom a resar junts l’Ave Maria, i va beneir als presents.

 

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…