Inaugurada l’exposició “Úbeda, sentir para ver”

27 junio 2022

Comunicació Úbeda

l

Una exposició realitzada per l'alumnat de secundària del centre salesià que s'inclou al programa d'innovació educativa de la Junta d'Andalusia “Vivir y sentir el patrimonio”

El Col·legi Salesià d’Úbeda ha posat en marxa l’exposició “Úbeda, sentir para ver”, que forma part del programa d’innovació educativa de la Junta d’Andalusia Vivir y sentir el Patrimonio. A la inauguració va anar-hi Palmira González, responsable provincial dels plans i programes d’innovació educativa de la junta d’Andalusia, i diferents membres d’associacions de persones amb necessitats especials com l’ONCE, APROMPSI, Associació Síndrome de Down Jaén i l’Associació provincial d’Autisme de Jaén “Juan Martos Pérez”.

L’alumnat de 2n, 3r i 4rt de secundària ha creat un petit museu recopilant els treballs que han realitzat en diferents àrees com Geografia i Història, Plàstica, Llengua, Matemàtiques, Anglès, Llatí, Música… Un projecte multidisciplinari que ha donat com a resultat una exposició sensorial. Aquesta mostra té com a finalitat fer del nostre patrimoni un element veritablement Universal i integrador, enfocada per a nens i adults amb necessitats especials. Per això, el centre ha comptat amb l’assessorament de diferents organitzacions especialitzades.

L’exposició se centra en l’etapa renaixentista de la ciutat d’Úbeda i consta de diversos espais dedicats a un sentit. A través del tacte i la vista es pot gaudir de les maquetes realitzades en diferents materials i mides (guix, impressions 3-D, cartró reciclat…) tot això acompanyat d’una audioguia explicativa de cadascun dels monuments exposats, a la qual es accedeix mitjançant un codi QR. Gràcies a un paisatge sonor es passeja per la ciutat renaixentista a través dels diferents sons que hi hauria a l’època. Amb l’olfacte, es descobreix el tipus de cultiu que teníem als camps que envoltaven la ciutat dels turons. I un apartat infantil mostra a través de contes adaptats com ha estat la història de la nostra ciutat.

En definitiva, una exposició que pretén trencar barreres d’accessibilitat, sensibilitzant tots els públics de les meravelles del nostre patrimoni.En aquesta mostra tot es pot tocar, veure, sentir… en definitiva tot es pot sentir. El públic assistent a la inauguració així ho ha demostrat, gaudint de cadascuna de les peces i exalçant la feina dels alumnes que han elaborat el projecte.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientesSocialssm
Convivencia e inclusión: La riqueza interreligiosa en las plataformas sociales salesianas

Convivencia e inclusión: La riqueza interreligiosa en las plataformas sociales salesianas

La Inspectoría Santiago El Mayor (SSM) cuenta con 21 plataformas sociales salesianas, dependiendo de 3 entidades jurídicas: La Federación Pinardi-BoscoSocial, la Fundación JuanSoñador-BoscoSocial y la Fundación Avanti-BoscoSocial. Todas ellas desarrollan un total de 71 proyectos con personas en situación de vulnerabilidad.

ActualidadAmbientesFamilia Salesianassm
Consejo Familia Salesiana de Salesianos SSM: reconocer, agradecer y proyectar

Consejo Familia Salesiana de Salesianos SSM: reconocer, agradecer y proyectar

Como estaba previsto en el calendario y como se viene haciendo desde la creación de la Inspectoría Santiago el Mayor los miembros del Consejo inspectorial de la Familia Salesiana de Salesianos Santiago el Mayor (SSM) tuvieron su reunión anual después de la fiesta de Don Bosco.