Les millores a la ciutat de Terrassa també en mans de l’alumnat del col·legi salesià

12 noviembre 2024

Salesians Terrassa

l

Estudiants de 5è i 6è de Primària, i de 1r i 2n d'ESO participen en el Consell Municipal de la Infància i l'Adolescència de Terrassa.

La Núria, la Cloe, l’Aina i l’Eloi, de 5è i 6è de Primària, i 1r i 2n d’ESO respectivament, són els 4 representants de Salesians Terrassa al Consell Municipal de la Infància i l’Adolescència de Terrassa (CMIAT), que es reuneixen periòdicament amb altres joves i infants del districte, i tenen la missió de debatre i fer propostes de millora per al futur de la ciutat.

Des de la direcció del centre expliquen que l’elecció de l’alumnat neix d’explicar a l’aula què és el CMIAT. «L’alumnat que vulgui ha de presentar la seva candidatura, i si n’hi ha més d’una, han de defensar-la i els companys voten», explica la directora.

I afegeix que «el professorat està informat en tot moment de què van fent, però són les seves famílies les que les acompanyen al lloc on es fan les reunions, normalment a la biblioteca del districte on està situada l’escola».

Des de l’escola expliquen que el Consell és una proposta que fa l’ajuntament per conèixer l’opinió dels nens i les nenes sobre la ciutat de Terrassa i sobre coses que creuen que es podrien millorar.

«Els alumnes proposen activitats, i per dur-les a terme han de comptar amb l’ajuda de l’alumnat de la classe, per tant, els representants fan arribar la proposta al grup classe, la comenten, la treballen i després la porten a la pròxima reunió per anar-la perfilant i poder portar-la endavant. S’hi treballen temes interessants com són: el racisme a l’escola, millorar els parcs perquè tothom en pugui gaudir i siguin accessibles també per a les persones de funcionalitat diversa, neteja de rieres de la ciutat. Amb tot, se’n fan videoclips i campanyes que serveixen per conscienciar encara més sobre la importància i impacte positiu que pot tenir la seva proposta», comenten des de l’escola. 

A l’hora de la tutoria, els representants poden explicar el que s’ha treballat al CMIAT i fer les propostes a la classe.

Aquesta iniciativa és una experiència personal, adreçada a l’alumnat de 5è, 6è, 1r i 2n ESO, en la qual els representats es troben amb infants d’altres escoles per fer les propostes, i també per a tot l’alumnat d’aquests grups, ja que formen part del procés de debat i creació de cadascuna d’aquestes propostes.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

Actualidad
Sábado Santo
Sábado Santo

Sábado Santo

El Sábado Santo es un día de profundo silencio, de espera reverente. La Iglesia permanece junto al sepulcro del Señor, meditando su pasión y muerte, en una actitud de recogimiento y oración. No se celebra la Eucaristía durante el día; es un día sin sacramentos, salvo el de la Reconciliación, y está marcado por el ayuno y la contemplación.