Les presències i entitats salesianes commemoren el Dia Internacional de la Dona amb diverses iniciatives, com la campanya ‘Treball decent, dret, no privilegio’ amb el que alcen la veu pels qui han estat invisibilitzats en el món laboral o ‘Ritme de canvi. Si no puc ballar no és la meva revolució’, per a reflexionar sobre com afecten els rols de gènere en la vida de les dones. En aquest marc, i en ocasió del 8 de març, data que simbolitza la lluita per la participació i la igualtat d’oportunitats de les dones en la societat, les entitats salesianes s’uneixen per a defensar i reivindicar els drets de les nenes i dones.
Alguns dels exemples poden veure’s en les Plataformes Socials. Des de la seva creació han desenvolupat, entre altres iniciatives, serveis específics per al desenvolupament integral de nenes, joves i dones i en favor de la igualtat. A través de projectes d’alfabetització, formació i acompanyament, d’inserció sociolaboral específics per a dones i d’acolliment per a famílies monoparentals femenines i dones víctimes de violència de gènere, es donen resposta a necessitats concretes com la falta d’autonomia econòmica o altres situacions de risc social com el tràfic de persones, la violència de gènere o l’exclusió derivada de processos migratoris.
Promoure i sensibilitzar pel treball decent
A través de les xarxes socials, les Plataformes Socials Salesianes alcen la veu perquè cap dona hauria d’haver de triar entre treballar i tenir drets, amb el missatge ‘Treball decent, dret, no privilegi’.
Amb aquesta campanya volen promoure i conscienciar sobre que sectors com l’ocupació domèstica, el treball agrícola i la cura de persones, on milers de dones treballen sense contractes, sense seguretat social i amb condicions indignes. Per a moltes, especialment migrants, les barreres administratives, el racisme i la xenofòbia agreugen encara més la seva vulnerabilitat, portant-les a acceptar ocupacions informals i exposades a riscos com la tracta i l’explotació.
Recorden que el treball no és un privilegi, és un dret humà fonamental. “Un treball digne és la base per a l’autonomia, el desenvolupament personal i la justícia social. No obstant això, la bretxa salarial, la falta de protecció i la desigualtat en oportunitats continuen afectant milions de dones a tot el món”.
“Ritme de canvi. Si no puc ballar, no és la meva revolució” és la nova campanya per a celebrar el 8 de març, dia Internacional de la Dona, que llança la Fundació FISAT Salesians Social a través del seu programa de Sensibilització.
Aquesta nova iniciativa busca visibilitzar l’impacte dels rols de gènere en la vida de les dones i reivindicar els seus gustos, vocacions i aficions, més enllà de les tasques de cura que històricament han assumit.
A través d’aquesta campanya, l’equip de Sensibilització ha creat materials educatius per a treballar tant en l’àmbit formal com informal al voltant d’aquesta jornada reivindicativa.
0 comentarios