Durant el cap de setmana del 8 i 9 d’octubre, les cases salesianes de Linares i Úbeda es van unir per a la celebració de la convivència d’animadors d’inici de curs. Aquesta trobada, que suposa la posada en marxa de les activitats per als Centres Juvenils, és un esdeveniment habitual a les diferents presències salesianes que, amb motiu de les programacions inicials, busquen la manera de difondre els objectius i activitats previstes per als propers mesos. En aquesta ocasió ha cobrat un matís especial pel missatge que comporta. «Somriu és fàcil» és el lema que el grup d’animadors ha volgut abanderar amb una cançó en què posen l’accent a la importància del retrobament i una visió positiva dels joves.
Aquest compromís salesià per la joventut es concreta en les prop de 400 obres educatives i socials a Espanya, on 18.500 educadors i animadors acompanyen uns 170.000 joves. A més, el mes de gener passat es va llançar la campanya ‘Jóvenes en positivo’, per intentar canviar la imatge que, de vegades, es té dels joves i posar el focus en aquesta joventut activa i generadora de canvi i transformació.
Centres Juvenils Salesians
Don Bosco va ser capaç de captar la intuïció d’altres sants i educadors cristians de la seva època amb l’Oratori de Valdocco. Els Salesians, avui, actualitzen la seva intuïció i compromís amb els oratoris i els centres juvenils.
Els centres juvenils són, en definitiva, plataformes per a l’educació en el lleure amb l’estil educatiu i l’organització que es descriu a la Proposta Educativa dels Centres Juvenils Salesians i on els animadors es converteixen en joves educadors i evangelitzadors d’altres joves. L’aposta pel voluntariat, el protagonisme i la participació juvenil són senyal d’identitat i defineixen la manera de ser i fer dels centres juvenils.
Perquè l’acció educativa sigui integral i multidisciplinària, cal fer el treball en xarxa. A través de les Federacions implantades als diferents territoris inspectorials, de la Confederació Don Bosco, de diferents organismes públics de què es forma part (especialment consells de la joventut) i de les diferents organitzacions i plataformes d’infància i joventut, es coordinen i comparteix els recursos per promoure la participació, el protagonisme i la defensa dels drets dels nens, nenes, adolescents i joves. Amb la tasca educativa i activitat institucional es tracta d’incidir en les decisions que afecten les polítiques i els programes per a joves.
0 comentarios