ACTUALIDAD SALESIANA
BUSCAR EN SALESIANOS.INFO

Encuentra noticias por palabra, categoría o fecha.

Escribe una palabra o usa los filtros para encontrar noticias.
‘Más cerca’: Escoles Catòliques i Salesians comparteixen objectius per reforçar la missió educativa

22 junio 2022

Salesians Comunicació

l

Durant el matí del 21 de juny, l'equip coordinador d'Escoles per a la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora, encapçalat pel salesià Miguel Canino, va rebre a Sevilla la visita de Pedro J. Huerta, Secretari General d'Escoles Catòliques.

Durant el matí del 21 de juny, l’equip coordinador d’Escoles per a la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora, encapçalat pel salesià Miguel Canino, va rebre a Sevilla la visita de Pedro J. Huerta, Secretari General d’Escoles Catòliques.
 
Durant aquest any aquesta entitat, que representa la Federació Espanyola de Religiosos d’Ensenyament-Titulars de Centres Catòlics (FERE-CECA) i d’Educació i Gestió (EyG), va posar en marxa el projecte ‘Más cerca’ amb l’objectiu de conèixer de primera mà cadascuna de les entitats titulars, la seva estructura i els òrgans de govern i gestió, dialogar amb els responsables d’àrees de treball, acudir a la seu o conèixer les programacions i els projectes estratègics.

En aquesta trobada, que va comptar també amb la participació del salesià Jordi Lleixà, delegat de Pastoral Juvenil, va haver-hi ocasió d’aprofundir en els interessos i inquietuds, especialment sobre l’actual panorama educatiu, així com les mesures previstes per la institució per assegurar el manteniment dels seus centres a mitjà i llarg termini. Pedro J. Huerta Nuño, religiós de l’ordre de la Santísima Trinidad y los Cautivos, Província de l’Esperit Sant, va ser elegit Secretari General d’Escoles Catòliques el 19 de juny del 2020 per la Junta Directiva/Confederal.

Cal destacar que Huerta va ser Ministre Provincial (Superior Major) dels Trinitarios del Espíritu Santo de 2015 a 2020, i president de la Fundació Educativa Santísima Trinidad des del 2018 fins al setembre del 2020. És expert en pastoral escolar i coneixedor del món educatiu per la seva dilatada experiència com a professor i per ocupar diferents càrrecs directius. Durant la jornada va poder conèixer el full de ruta de Salesians per reforçar la missió educativo-evangelitzadora dels centres al projecte carismàtic, recollida en el Projecte Inspectorial d’Escoles.

Escoles Catòliques actualment integra més de 2.000 centres educatius, la majoria amb algun nivell concertat. D’aquesta xarxa, la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora compta amb 59 col·legis repartits en 8 comunitats autònomes amb 39.958 alumnes i 2.742 docents. L’oferta educativa inclou 157 unitats de 2n Cicle d’Infantil, 335 d’Educació Primària, 296 d’ESO, 88 de Batxillerat, 52 Cicles de FP Bàsica, 85 Cicles Formatius de Grau Mitjà i 73 de Grau Superior.

La visió estratègica marcada per la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora està estructurada al voltant de cinc nuclis: enfortir la identitat carismàtica; organització i estratègia; cura de la Comunitat Educativo-Pastoral, escola inclusiva i popular, i innovació pedagògica.

En el desenvolupament d’aquesta estratègia, l’equip d’escoles de la Inspectoria està fent una aposta pel treball en xarxa entre els centres, per l’acompanyament en innovació, per la formació professional, per la coordinació de projectes europeus i per a la formació de les persones.

[deg_elastic_gallery gallery_ids=»79501,79502″ _builder_version=»4.17.4″ _module_preset=»default» hover_enabled=»0″ global_colors_info=»{}» sticky_enabled=»0″][/deg_elastic_gallery]

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientesFamilia Salesianasmx
La Real Hermandad San Antonio Abad reconocida entre los Honores y Distinciones de la Ciudad de València 2026

La Real Hermandad San Antonio Abad reconocida entre los Honores y Distinciones de la Ciudad de València 2026

La ceremonia solemne de entrega tendrá lugar el 5 de octubre, en el marco de los actos de celebración del 9 d’Octubre. Por otra parte, el Pleno del Ayuntamiento de València aprobó, por unanimidad, solicitar al Ministerio de Industria y Turismo que inicie los trámites para declarar la festividad de Sant Antoni Abad como Fiesta de Interés Turístico Nacional.

ActualidadAmbientesCentros Juvenilessmxssm
Impulsando el futuro de los Centros Juveniles Salesianos en España

Impulsando el futuro de los Centros Juveniles Salesianos en España

La Casa Don Bosco de Madrid ha acogido este fin de semana la reunión de la Asamblea Ejecutiva de la Confederación Don Bosco de Centros Juveniles de España. Un encuentro que ha combinado trabajo, reflexión, toma de decisiones y, sobre todo, convivencia y reencuentro entre quienes forman parte de la Confederación.

ActualidadAmbientes
Parolin: «Con la IA está en juego la dignidad humana, se necesita cooperación internacional»

Parolin: «Con la IA está en juego la dignidad humana, se necesita cooperación internacional»

En la reunión conmemorativa de los 40 años de la Declaración sobre el derecho al desarrollo, el cardenal expresó su deseo de que los Estados tengan acceso a recursos financieros, tecnológicos y humanos para promover su propio desarrollo. El debate sobre la...