Salesians Borriana alça la veu pel professorat

18 noviembre 2022

Salesians Borriana

l

Prop d'un miler de persones de la comunitat educativa de Salesians Borriana es reuneixen al pati del col·legi de la presència salesiana a l'acte central de la Setmana per a l'Educació.

Tota la comunitat educativa de Salesians Borriana, amb prop d’un miler de persones, es va reunir al pati del col·legi amb motiu de l’acte central de la Setmana d’Acció Mundial per l’Educació (SAME), que enguany alça la veu pel professorat.

Dues alumnes de primer de Secundària i de segon de Batxillerat van ser les encarregades de conduir aquest esdeveniment que va suposar la conclusió d’una sèrie de reflexions i activitats desenvolupades prèviament a les aules per tot l’alumnat.

El director del col·legi, José Burdeus, va obrir l’acte amb un breu parlament en defensa del paper de la professió docent a tot el món, posant èmfasi en la seva gran tasca durant el confinament i la posterior gestió de les restriccions i mesures sanitàries decretades per la pandèmia de la Covid-19.

Seguidament, dos alumnes de sisè de Primària i segon de Batxillerat van llegir un manifest reivindicant un major suport i la millora de les condicions dels educadors a tots els països, i el compromís de governs i institucions per fer-ho possible.

A continuació, alumnes de cinquè de Primària van representar un informatiu televisiu al·lusiu a la professió docent; just abans d‟un ball d‟agraïment a mestres i professors per part dels alumnes de tercer d‟Infantil.

Finalment, fruit del treball previ a les aules, un representant de cada classe va portar fins a un plafó un codi QR que redirigeix ​​a un àudio amb la frase escollida per cada grup, que també han pogut escoltar tots per la megafonia de l’acte.

A més dels alumnes, també han aportat QR de notes de veu la comunitat salesiana de Borriana, el director del col·legi, José Burdeus; l’AMPA, el Centre Juvenil Porta Oberta, les Plataformes Socials, la Parròquia i la família salesiana, el personal d’administració i serveis, i també l’alcaldessa de la ciutat, Maria Josep Safont, que va ser present a l’acte i que va pronunciar les paraules finals, reconeixent el paper dels educadors, especialment durant la pandèmia.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

BlogsLas cosas de Don Bosco
El Aventino

El Aventino

Surcando el mar Aunque llevo el nombre de una de las colinas de Roma, mi destino siempre ha estado en el mar. Soy Aventino, un barco a vapor. Navego a impulsos del vapor que surge a presión de mi caldera. Dos marinos fogoneros echan carbón con largas palas para...

Centros Juvenilesssm
El VIII Campus Tecnológico del Centro Juvenil Don Bosco de León impulsa la pasión por la tecnología entre jóvenes

El VIII Campus Tecnológico del Centro Juvenil Don Bosco de León impulsa la pasión por la tecnología entre jóvenes

Del 1 al 4 de julio, el Centro Juvenil Don Bosco acogió el VIII Campus Tecnológico, una iniciativa educativa sobre robótica y programación con Arduino. Dirigido a estudiantes de Secundaria, el campus combinó aprendizaje, valores y creatividad en un entorno salesiano.

ActualidadFamilia Salesianasmx
Celebrada una nueva edición de la formación en Espiritualidad salesiana para educadores

Celebrada una nueva edición de la formación en Espiritualidad salesiana para educadores

Del 28 de junio al 4 de julio un grupo de 52 educadores, salesianos y seglares, que trabajan en los diversos ambientes de la Pastoral Juvenil de la Inspectoría María Auxiliadora (SMX) completaron, en la tierra de Don Bosco, su Formación en Espiritualidad Salesiana (FES) organizada por la Delegación para el Carisma y la Misión Compartidos.