Un estiu sembrant esperança

5 agosto 2025

Salesianos Comunicación

l

Los 49 Voluntarios Misioneros Salesianos (VMS) de la Inspectoría Santiago el Mayor viven un verano misionero en 15 países de África y Latinoamérica, compartiendo su vida y fe como sembradores de esperanza.

Els 49 Voluntaris Missioners Salesians (VMS) de la Inspectoria Santiago el Major viuen un estiu missioner en 15 països d’Àfrica i Llatinoamèrica, compartint la seva vida i fe com a sembradors d’esperança.

 

Joves i adults de la Inspectoria Santiago el Major s’integren durant l’estiu en comunitats d’Àfrica i Amèrica Llatina per a viure la missió salesiana des de dins

Compartir vida, fe i servei en clau missionera

Aquest estiu de 2025, 49 Voluntaris Missioners Salesians (VMS) de l’Inspectoria Santiago el Major han estat enviats a 23 presències salesianes en 15 països. La seva missió: sembrar esperança a través de l’acompanyament, l’animació i el testimoniatge silenciós però compromès.

Després d’un any de formació i preparació, els voluntaris s’integren en comunitats d’Àfrica (Angola, Guinea Equatorial, Moçambic, Nigèria i Uganda) i Llatinoamèrica (l’Argentina, Bolívia, el Brasil, Colòmbia, República Dominicana, Guatemala, Hondures, Mèxic, el Perú i l’Uruguai), participant activament en els projectes educatius i socials de cada lloc.

“Fer el bé, sempre, sense fer soroll, i contemplar les meravelles que el mateix Déu fa a través de cadascun de nosaltres”, escriu un dels voluntaris.

Més que col·laborar, compartir vida

Els Voluntaris Missioners Salesians no només col·laboren en tasques educatives i pastorals. Sobretot, comparteixen vida amb les comunitats que els acullen. S’uneixen als ritmes diaris d’oració, celebracions, menjars, treballs, trobades culturals i moments de fraternitat. Viuen l’espiritualitat salesiana en clau missionera, “encarnant-se” en realitats molt distintes a les seves, però amb la certesa que cada trobada transforma.

“És un temps de sembra, de presència senzilla, d’escolta, de fraternitat”, afirmen els responsables del voluntariat.

Una experiència que transforma

L’estiu missioner no és un parèntesi, sinó una experiència de transformació personal i comunitària. Molts dels VMS tornaran a casa amb nous compromisos, una mirada ampliada sobre el món i una fe més encarnada, amb el cor ple de rostres, noms i experiències viscudes en clau de Regne.

 

 

 

 

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientesFamilia Salesianassm
Consejo Familia Salesiana de Salesianos SSM: reconocer, agradecer y proyectar

Consejo Familia Salesiana de Salesianos SSM: reconocer, agradecer y proyectar

Como estaba previsto en el calendario y como se viene haciendo desde la creación de la Inspectoría Santiago el Mayor los miembros del Consejo inspectorial de la Familia Salesiana de Salesianos Santiago el Mayor (SSM) tuvieron su reunión anual después de la fiesta de Don Bosco.

BlogsLas cosas de Don Bosco
La biblia en griego

La biblia en griego

Erudición fingida Nací en una imprenta de la ciudad alemana de Leipzig. En mis páginas se imprimió la versión griega de los Evangelios. Cuando todavía olía a tinta fresca, me revelaron mi misión: ampliar los conocimientos de eclesiásticos eruditos. Al principio me...