Curs d’orientació i formació per als Inspectors recentment nomenats

18 diciembre 2023

ANS

l

Del 10 al 22 de desembre a Torí-Valdocco amb la participació de Fernando Miranda, Provincial de la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora.

Del 10 al 22 de desembre es desenvolupa a Torí-Valdocco el tradicional curs d’orientació i formació per als inspectors de recent nomenament pel Rector Major i el seu Consell, entre els quals es troba Fernando Miranda, Provincial de la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora.

En aquesta ocasió participen en el curs els Superiors de nou Visitaduries i Inspectories salesianes, provinents de quatre Regions (Àfrica-Madagascar, Europa Centre i Nord, Interamèrica i Mediterrània), i dos d’ells són Superiors de Visitaduries erigides en aquest any 2023.

Coordinat pel Vicari del Rector Major, Stefano Martoglio, i organitzat pel salesià Patrick Antoniraj, el curs compta amb la presència de:

  • Fernando Miranda Ustero, Inspector d’Espanya-Maria Auxiliadora (SMX);
  • Aurélien Mukangwa Mwana Ngoy, Superior d’Àfrica Congo Congo (ACC);
  • Tarcízio Morais De Castro, Inspector de Portugal (PER);
  • Decancq, Inspector de Bèlgica Nord i Països Baixos (BEN);
  • Gianpaolo Roma, Inspector d’Itàlia Meridional (IME);
  • Dominic Tran Danh Cong, Inspector dels Estats Units Est i el Canadà (SUE);
  • George Tharaniyil, Inspector d’Àfrica Est (AFE);
  • Emilius Salema, Superior de la Inspectoria de Tanzània (TZA);
  • Domenico Paternò, Superior de la Circumscripció Nord Àfrica (CNA).

Les activitats previstes en el programa permeten als inspectors conèixer i aprofundir en les perspectives de la Congregació, gràcies al diàleg directe amb el Cardenal Ángel Fernández Artime, Rector Major, i els seus Consellers, així com compartir amb ells la realitat de les seves terres d’origen.

Quant als continguts purament formatius, els treballs abasten des dels criteris i elements legals per a l’animació i govern de la inspectoria, fins a l’espiritualitat de l’inspector i la identitat i disciplina de la vida religiosa.

En les diverses sessions, a més, gràcies a la presentació dels seus respectius Consellers Generals i Regionals, els inspectors tenen l’oportunitat de conèixer cada Sector d’animació de la Congregació, així com la situació de les diferents Regions salesianes; també se’ls informa sobre les activitats del Secretariat per a la Família Salesiana, de la Postulació General per a les Causes dels Sants de la Família Salesiana i de la Procura Missionera salesiana Missioni Don Bosco de Torí.

No faltarà, en el penúltim dia de la trobada, la visita guiada a la Basílica de Maria Auxiliadora, a càrrec de Mike Pace.

Els treballs conclouen el divendres 22 de desembre amb l’intercanvi d’experiències viscudes, la síntesi general a càrrec del Rector Major i el seu Vicari, i l’Eucaristia final en la capella de Sant Francesc de Sales.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientesEscuelasssm
Salesianos Avilés, finalistas en el certamen nacional Efigy de Naturgy

Salesianos Avilés, finalistas en el certamen nacional Efigy de Naturgy

El alumnado de 4º de ESO del Colegio Salesiano Santo Ángel de Avilés ha sido seleccionado como semifinalista en el certamen nacional Efigy de Naturgy gracias a su proyecto “Speaking Nature”. Una innovadora propuesta que convierte datos sobre la calidad del aire en señales visuales comprensibles para cualquier persona.