Salesians Sant Vicent Ferrer d’Alcoi seleccionat per a EduCaixa 2024

10 octubre 2024

Per Salesians Comunicació

l

Entre els 100 col·legis de tot Espanya que realitzaran un projecte d'intervenció educativa amb el projecte SELF, un programa per fomentar i enfortir els processos de gestió i consciència emocional de l'alumnat.

La proposta salesiana premiada ha estat “SELF: Sentir, Trobar, Aconseguir i Enfortir”, un programa per fomentar i enfortir els processos de gestió i consciència emocional de l’alumnat.

Alejandro Navarro i Jaime Sanjuan, representants de la casa salesiana, van participar el 7 i 8 d’octubre al Caixaforum de Madrid, formant-se i orientant els passos per dur a terme aquesta proposta dins la convocatòria EduCaixa que dóna suport a projectes educatius basats en evidències per millorar l’aprenentatge de tot l’alumnat i així afavorir l’equitat educativa. Una iniciativa que pretén donar suport a centres educatius en el disseny, la implementació i l’avaluació de projectes de transformació educativa informats per evidències.

La convocatòria ofereix suport econòmic de 5.000 € a 100 centres educatius d’Espanya per desenvolupar projectes que afavoreixin eficaçment el benestar i l’aprenentatge de tot el seu alumnat.

D’aquest objectiu general se’n desprenen quatre objectius específics: Impulsar un procés de reflexió i actualització permanent de les pràctiques que s’hi desenvolupen. Afavorir una cultura avaluativa que permeti informar adequadament els processos de presa de decisions. Promoure el canvi i la millora als centres educatius, prenent en consideració els principals resultats i conclusions de les investigacions en matèria educativa. Aconseguir així que els projectes i programes contribueixin eficaçment a assolir un model d’escola que respongui a les necessitats de l’alumnat.

La Jornada final d’EduCaixa tindrà lloc al centre CosmoCaixa de la Fundació ”La Caixa” ubicat a Barcelona l’1 de desembre del 2025.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

BlogsLas cosas de Don Bosco
El Aventino

El Aventino

Surcando el mar Aunque llevo el nombre de una de las colinas de Roma, mi destino siempre ha estado en el mar. Soy Aventino, un barco a vapor. Navego a impulsos del vapor que surge a presión de mi caldera. Dos marinos fogoneros echan carbón con largas palas para...

AmbientesCentros Juvenilesssm
El VIII Campus Tecnológico del Centro Juvenil Don Bosco de León impulsa la pasión por la tecnología entre jóvenes

El VIII Campus Tecnológico del Centro Juvenil Don Bosco de León impulsa la pasión por la tecnología entre jóvenes

Del 1 al 4 de julio, el Centro Juvenil Don Bosco acogió el VIII Campus Tecnológico, una iniciativa educativa sobre robótica y programación con Arduino. Dirigido a estudiantes de Secundaria, el campus combinó aprendizaje, valores y creatividad en un entorno salesiano.