Una visió estratègica per a les Plataformes Socials des del Projecte Educativo Pastoral Salesià

27 octubre 2022

Comunicació Plataformes

l

L'ambient de la Inspectoría Salesiana María Auxiliadora ha celebrat la sisena trobada inspectorial de projectes durant els dies 25 i 26 d'octubre a Madrid amb la feina focalitzada en l'elaboració del contingut.

Les Plataformes d’Educació Social de la Inspectoría Salesiana María Auxiliadora (SMX) han celebrat la sisena trobada inspectorial de l’ambient Plataformes Socials durant els dies 25 i 26 d’octubre en una cita que es va desenvolupar a casa de la Divina Pastora de Madrid.

La Comissió Inspectorial, juntament amb tots els directors de les Plataformes Locals i Territorials i amb la presència del Delegat de Pastoral Juvenil, s’ha centrat en un únic punt a l’ordre del dia: preparar el Projecte Educativo Pastoral Salesià (PEPS) de l’ambient.

”Ens inspirem per fer aquesta feina al POI i al PEPSI inspectorials, que han servit de base”, compartia Joan Valls, coordinador inspectorial sobre un treball que compta amb la visió de conjunt que aporta la tasca realitzada des de les entitats inspectorials. “També vam poder incorporar a la nostra feina el Document de Conclusions del Congrés Mundial d’Obres i Serveis Socials celebrat aquest mateix mes a Valdocco-Turín. L’apartat d’aquest document referit a les Conviccions ens va servir com a formació per aprofundir en la missió salesiana que feu entre els joves més vulnerables. També vam tenir presents les Línies estratègiques amb què ens regim aquest curs”, afegia.

Val a dir que el PEPS d’ambient té sis opcions fonamentals. “A les 5 recollides al POI afegim una sisena que anomenem: Enfortir l’ambient PES a SMX. Fundació Don Bosco Salesians Social, FISAT i Salesians Sant Jordi desenvoluparan una setena opció a partir de temes pendents de cadascuna de les tres entitats”, explicava fent referència a algunes de les novetats sorgides durant la trobada. “Ens alegrem també de la publicació de la Carta del nostre Rector Major sobre les obres socials salesianes titulada: “Noi, a tu t’ho dic, aixeca’t.”

A la conclusió, i després del bon sabor de boca que deixa la feina compartida per la trentena de participants, es mirava el calendari marcant el proper full de ruta. “Han estat uns dies de fraternitat, de treball intens, de reviure la nostra comuna vocació de servei als joves més pobres. Hem pogut fer realitat allò que el Rector Major ens convidava en finalitzar la Visita: passar de la unificació a la unitat ia la comunió. Aquesta trobada ha estat per a tots nosaltres una experiència molt viva. És el camí que amb il·lusió i esperança volem seguir aquests propers anys”, concloïa.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

BlogsLas cosas de Don Bosco
El Aventino

El Aventino

Surcando el mar Aunque llevo el nombre de una de las colinas de Roma, mi destino siempre ha estado en el mar. Soy Aventino, un barco a vapor. Navego a impulsos del vapor que surge a presión de mi caldera. Dos marinos fogoneros echan carbón con largas palas para...

Centros Juvenilesssm
El VIII Campus Tecnológico del Centro Juvenil Don Bosco de León impulsa la pasión por la tecnología entre jóvenes

El VIII Campus Tecnológico del Centro Juvenil Don Bosco de León impulsa la pasión por la tecnología entre jóvenes

Del 1 al 4 de julio, el Centro Juvenil Don Bosco acogió el VIII Campus Tecnológico, una iniciativa educativa sobre robótica y programación con Arduino. Dirigido a estudiantes de Secundaria, el campus combinó aprendizaje, valores y creatividad en un entorno salesiano.

ActualidadFamilia Salesianasmx
Celebrada una nueva edición de la formación en Espiritualidad salesiana para educadores

Celebrada una nueva edición de la formación en Espiritualidad salesiana para educadores

Del 28 de junio al 4 de julio un grupo de 52 educadores, salesianos y seglares, que trabajan en los diversos ambientes de la Pastoral Juvenil de la Inspectoría María Auxiliadora (SMX) completaron, en la tierra de Don Bosco, su Formación en Espiritualidad Salesiana (FES) organizada por la Delegación para el Carisma y la Misión Compartidos.