Amalio Orío Alsasua, salesià sacerdot (1940-2024)

13 diciembre 2024

Secretari Inspectorial SMX

l

Tenia 84 anys i havia complert els 67 de salesià i els 57 de sacerdot.

Des de la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora es comunica la mort la nit passada, a Barcelona, ​​de l’estimat germà salesià sacerdot don Amalio Orío Alsasua. Tenia 84 anys i havia complert els 67 de salesià i els 57 de sacerdot.

La vetlla tindrà lloc a la capella de la comunitat salesiana de Barcelona Martí-Codolar, divendres dia 13, de 17 a 20h. La missa funeral serà el dissabte dia 14 de setembre a la capella de la comunitat salesiana de Martí-Codolar, a les 10.30h.

Amalio va néixer a Logronyo, el 5 de maig de 1940. Va fer el noviciat a L’Arboç i allí va professar el 16 d’agost de 1957. Els estudis de filosofia els va cursar a Sant Vicenç dels Horts (1957-60) i el tirocini el va realitzar a Barcelona Horta (1960-63). Els estudis de teologia els va fer a Barcelona Martí-Codolar (1963-67). Va ser ordenat sacerdot a Barcelona Llars Mundet, el 5 de març de 1967, per Mn. Fr. Matías Solá.

Els llocs on Amalio va desenvolupar la seva tasca pastoral han estat: Girona (1967-70 i 1989-95), Barcelona Sarrià (1970-72, estudiant la Llicenciatura en Teologia Sistemàtica), Ciutadella (1972-76 y 2012-15), Monzón (1976-80), Huesca Residència (1980-85), Barcelona Santo Ángel (1985-89), Mataró (1995-2006), Barcelona Martí-Codolar (2006-12 i 2015-18) i Barcelona Tibidabo (2018-20). Ha estat quatre anys a la infermeria M.D. de la Mercè de Barcelona Martí-Codolar.

A D. Amalio se’l identificava com un salesià espiritual, sincer, treballador i responsable. Que el Senyor i Maria Auxiliadora li premiïn el seu lliurament incondicional a tantes persones entre les quals va fer la seva tasca evangelitzadora.

Descansi en pau.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientesFamilia Salesiana
“Tú Señor no te equivocas. Tú haces todo perfecto”

“Tú Señor no te equivocas. Tú haces todo perfecto”

El pasado sábado 29 de noviembre (a las puertas del Adviento), de 17:00 a 18:15, los Salesianos Cooperadores de la Región Ibérica celebraron una sesión formativa online dentro de la propuesta de “CORAZONES ARREMANGADOS* organizada por la Secretaría Regional y coordinada por Diego Quesada, vocal de Formación.

BlogsLas cosas de Don Bosco
El cristal de la puerta

El cristal de la puerta

Marzo de 1847. Don Bosco pasa frente a una tienda de paños y telas. Carlos, un joven aprendiz del Oratorio, se emociona. Sale del comercio atropelladamente sin abrir la puerta. Rompe con su cabeza el cristal. El dueño de la tienda exige a Don Bosco el pago del desperfecto. La esposa del tendero saldará la deuda (MBe III, 140-141).