ACTUALIDAD SALESIANA
La Pastoral Juvenil reflexiona sobre el sentit del primer anunci

4 noviembre 2022

Salesians Comunicació

l

L'equip de la Inspectoria Maria Auxiliadora es va trobar de forma on line en la segona sessió del curs per aprofundir en la reintroducció del primer anunci a la pastoral ordinària de l'Església catòlica.

L’equip inspectorial de Pastoral Juvenil de Salesians SMX va celebrar on-line durant la jornada del 3 de novembre la segona sessió del curs 2022/23. La trobada va començar amb la reflexió de la ponència de Xavier Morlans, de la Facultat de Teologia de Catalunya, després del congrés de laics sobre la reintroducció del primer anunci a la pastoral ordinària de l’Església catòlica.

El treball conjunt dels ambients d’Escoles, Oratoris i Centres Juvenils, Parròquies, Plataformes d’Educació Social, juntament amb els sectors d’Animació Vocacional, Animació Missionera, Itinerari d’Educació a la fe i la Delegació de Comunicació va aprofundir com afrontar des de la visió salesiana el terme “primer anunci” per designar una realització específica de la sacramentalitat o eficàcia de la Paraula de Déu, és a dir, sent un nucli fonamental de la Paraula de Déu que té una doble funció, ja que alhora és “Generador” de la primera trobada amb Jesucrist i “Realimentador” de la vida amb i en Crist.

Una aposta pel significat original de la paraula “Evangeli” i de la paraula “kerigma” des de la qual es proposa alternar el terme “primer anunci” amb el terme “Anunci” o “Anunci cristià”.

D’altra banda, també hi va haver ocasió de posar en comú diferents informacions sobre les comissions i el Centre Nacional, amb una atenció especial a les organitzacions a nivell inspectorial de la Jornada Mundial de la Joventut de Lisboa. La propera cita de l’equip tindrà lloc l’1 de desembre també en format en línia.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientesSocialssm
El CES Don Bosco lanza un curso de Dirección y Gestión de Centros de Servicios Sociales

El CES Don Bosco lanza un curso de Dirección y Gestión de Centros de Servicios Sociales

El curso, online se impartirá desde enero a julio de 2027, prepara a profesionales para dirigir centros de servicios sociales. Buena parte de sus docentes procede de Plataformas Sociales Salesianas, que aporta la experiencia de gestionar proyectos sociales en distintos territorios.

ActualidadAmbientesEscuelassmx
«El resultado de una formación integral y aplicada»

«El resultado de una formación integral y aplicada»

El pasado 23 de octubre tuvo lugar el Acto de Graduación de la 30ª promoción de la Escuela Universitaria Salesiana de Sarrià (EUSS). 120 graduados y graduadas: 35 de Ingeniería Mecánica, 36 de Ingeniería en Organización Industrial, 20 de Ingeniería Electrónica Industrial y Automática, 16 de Ingeniería en Energías Renovables y Eficiencia Energética, 28 de Ingeniería.

ActualidadAmbientesSocialssm
«Meriendas con Conciencia» en la Fundación JuanSoñador de Ourense

«Meriendas con Conciencia» en la Fundación JuanSoñador de Ourense

La plataforma social salesiana Fundación JuanSoñador de Ourense impulsa una campaña solidaria en Mi Grano de Arena para seguir ofreciendo cada tarde una merienda saludable a la infancia y la adolescencia que participa en sus proyectos. Además, la Fundación Mediolanum duplicará cada euro que se consiga.