ACTUALIDAD SALESIANA
BUSCAR EN SALESIANOS.INFO

Encuentra noticias por palabra, categoría o fecha.

Escribe una palabra o usa los filtros para encontrar noticias.
L’esport educatiu en marxa a Gourel-Tambacounda, Senegal, impulsat pels Salesians

25 enero 2024

Bosco Global

l

Uns 500 infants, adolescents i joves del barri de Gourel gaudeixen d´activitats esportives en el marc d´un projecte impulsat per Bosco Global i que compta amb el suport de l´Ajuntament de Santa Maria de Palautordera.

Bosco Global i els Salesians a Tambacounda, al Senegal, tenien clar que l’esport educatiu és una magnífica opció per fomentar una vida saludable, però, a més a més, i gairebé igual o més important, una manera d’establir un vincle emocional i educatiu amb els nois i noies en situació de més vulnerabilitat del barri perifèric de Gourel.

Així doncs, no van dubtar ni un moment de posar en marxa el projecte: Construcció d’un terreny esportiu per a la infància i la joventut en situació de dificultat a Gourel (Tambacounda, Senegal).

«Estem en procés d’iniciar les obres d’adequació del terreny per construir un camp de futbol, però de moment, a l’espai, ja s’estan fent activitats esportives i lúdiques amb els nois i noies. La zona no disposava fins ara de cap equipament educatiu ni esportiu, i tenint en compte que la població infantil i juvenil és molt nombrosa, aquest projecte és un gran avenç», explica el salesià Elie al lloc.

«A més de la previsió a curt termini de l’adaptació del terreny esportiu, gràcies a l’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera, els nois i noies estan molt il·lusionats, ja que els seus equipaments nous ja estan serigrafiant-se i esperem que aquesta setmana ens facin arribar una foto d’equip», comenta Begoña Simal, referent d’aquest projecte a Bosco Global.

Els Salesians a Gourel dinamitzen activitats esportives i lúdiques els caps de setmana, ja que és l’única oferta educativa de la zona, perquè per anar a escola cal desplaçar-se fins al centre de Tambacounda, on la presència salesiana té una estructura més àmplia amb un centre de Formació Professional, un centre juvenil, una parròquia i una escola esportiva.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientessmxSocial
Comienzan las experiencias de Voluntariado internacional 2026 con BoscoGlobal

Comienzan las experiencias de Voluntariado internacional 2026 con BoscoGlobal

Bosco Global ha celebrado en las últimas semanas los envíos de su voluntariado internacional en distintas casas salesianas. Mientras continúan las salidas hacia los cinco destinos previstos para este verano, tres personas voluntarias ya se encuentran desarrollando su experiencia en Guinea Ecuatorial y Costa de Marfil.

ActualidadSocial
«La llave que no abre», un recurso para el Día de las Personas Refugiadas

«La llave que no abre», un recurso para el Día de las Personas Refugiadas

Con motivo del 20 de junio, Día Mundial de las Personas Refugiadas, las Plataformas Sociales Salesianas ponen a disposición de sus entidades, comunidades educativas y grupos juveniles una propuesta de Teatro Encuentro para leer de forma dramatizada y abrir conversación sobre acogida, refugio y dignidad.