ACTUALIDAD SALESIANA
Una jotera de primera a Salesians Zaragoza

21 junio 2023

Salesians Zaragoza

l

Marta Atue, alumna del Grau Superior d'Automoció, s'ha proclamat juntament amb la seva parella de ball, Jorge Magen, millor parella de ball a la categoria d'adults, en el VII Certamen de Jota Nacional de Sallent de Gállego.

«La Marta porta des dels 4 anys ballant jota, i actualment amb 19 anys segueix recollint èxits i el més important, segueix gaudint i assajant setmana rere setmana per gaudir de la jota», expliquen des de Salesians Zaragoza. Des de la casa salesiana l’han  entrevistada.

Creus que cal animar els més petits i també els grans a no perdre aquesta tradició?

-És clar, és una tradició i un folklore molt bonic que no s’hauria de perdre al llarg dels anys.

-Si haguessis de resumir amb una paraula la jota… Quina paraula diries i per què?
-Força, perquè és necessària per seguir endavant i ballar cada dia.

Quantes hores dediques a la jota a la setmana?
-Fa dos anys ballava dilluns dimarts, dimecres i divendres 2 hores cada dia, avui dia ballo dimarts i dimecres 2 hores.

Què suposa per a tu guanyar aquest premi?
-Em dóna una empenta enorme perquè porta molta feina i molt esforç.

Què creus que valora el jurat en aquests certàmens?
-L’estil que porti la parella, la força, cosa que transmet al públic i sobretot no tenir errors i emocionar.

Participes en altres certàmens?
-Si, per exemple aquest cap de setmana he estat a la semifinal de Pinsoro. Vinc participant en concursos des del 2017. He guanyat en uns deu, però aquest ha estat l’únic primer premi. És força dur el camí i requereix molt esforç.

Fins quan voldríeu seguir ballant la jota?
-Fins que el cos em digui prou, mentre aguanti vull seguir gaudint del ball.

«Esperem que mai perdis aquesta passió per la jota, i que puguis seguir gaudint-la i recollint èxits durant molts anys més», desitgen des del centre educatiu.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadAmbientesAnimación MisionerasmxSocial
«Recibí mucho más de lo que nunca imaginé»

«Recibí mucho más de lo que nunca imaginé»

Durante el mes de agosto, Pol Giménez, profesor y coordinador del Centro Juvenil de Salesians Sabadell, realizó su experiencia de voluntariado internacional con Bosco Global en Lungi, Sierra Leona. Conjuntamente con Víctor, otro voluntario, participaron en un campamento de verano apoyando en actividades educativas y lúdicas con niños, niñas y jóvenes del barrio.