A punt de viure l´experiència de voluntariat internacional

1 junio 2023

Bosco Global

l

Un total de 21 voluntaris i voluntàries de Bosco Global, viuran durant els mesos de Juny a Setembre una experiència única en què coneixeran altres realitats i cultures diferents, que els permetran obrir les seves mirades i enriquir-se mútuament, amb la finalitat de, en tornar, seguir compromesos per la justícia global.

El cap de setmana del 27 i 28 de maig ha tingut lloc la darrera trobada formativa per a totes les persones voluntàries de Bosco Global que aquest estiu partiran cap a diferents destinacions.

Un total de 21 voluntaris i voluntàries de Bosco Global, viuran durant els mesos de Juny a Setembre una experiència única en què coneixeran altres realitats i cultures diferents, que els permetran obrir les seves mirades i enriquir-se mútuament, amb la finalitat de, en tornar, seguir compromesos per la justícia global.

En aquesta darrera trobada formativa se’ls ha comunicat els seus destins: 5 a Tijuana (Mèxic), 2 a Ambato (Equador), altres 2 a Santa Cruz (Bolívia) 4 a Sunyani (Ghana), i 1 a Malabo (Guinea Equatorial). A més, 7 persones aniran al Camp de treball de Ceuta, de l’1 al 11 d’agost.

Formació a Sevilla, Barcelona i València

A Sevilla, la jornada de dissabte va començar amb la sessió de Comunicació per al canvi, imatge i fotografia de l’experiència; després d’això es va passar al Mercado de Eufemia, una dinàmica de cohesió de grup basada en l’intercanvi de fortaleses i debilitats. A la tarda es va abordar i va treballar sobre el protocol de protecció de menors i adults vulnerables, finalitzant el dia amb la Missió de Bosco Global i la presentació de les destinacions.

Diumenge el grup es va desplaçar a la casa de Triana on, a través de casos pràctics, es va debatre sobre el posicionament ètic. També hi va haver temps per presentar els consells de salut i viatge i es va culminar la convivència amb l’eucaristia de celebració de l’enviament de les persones voluntàries.

A Barcelona va ser un cap de setmana intens a una casa de colònies a Orriols, província de Girona. Es va començar  dissabte amb una dinàmica per situar-se en un món de desigualtats i globalitzat que va portar els i les voluntàries a analitzar mapes i comprendre la realitat en clau de justícia. Després es va treballar el posicionament ètic de Bosco Global amb casos pràctics. A la tarda, i després de rebuscar molt (dinàmica), van trobar les seves destinacions i van treballar els consells de viatge i salut a tenir en compte.

Diumenge es va dedicar a l’experiència del voluntariat des de la fe, i el cap de setmana va acabar amb la celebració de l’eucaristia de pentecosta.

A València, va destacar la visita al centre cultural Islàmic de la ciutat on es van presentar les activitats que realitza el centre i es va tenir una xerrada al voltant de l’Islam. A la tarda es van revisar les sessions on-line anteriors i es va treballar sobre com comunicar les experiències des de la reflexions de la fotografia de la realitat. Finalment, es va revisar el contingut per a l’educació per a la ciutadania, es van donar a conèixer les destinacions i va tenir lloc una eucaristia conjunta amb la comissió d’animació missionera.

Les properes setmanes es realitzarà la celebració eucarística de l’enviament a Barcelona i València. A Sevilla ja es va fer. En breu es contactarà mitjançant videoconferència amb les obres d’acollida per conèixer en profunditat els projectes i les comunitats on s’incorporaran les persones voluntàries.

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

ActualidadFamilia Salesianassm
La Inspectoría Santiago el Mayor impulsa la conservación y difusión del patrimonio salesiano

La Inspectoría Santiago el Mayor impulsa la conservación y difusión del patrimonio salesiano

La Comisión de Patrimonio de la Inspectoría Santiago el Mayor presentó la memoria 2024–2025, el primer inventario inspectorial y la puesta en marcha del Centro de Patrimonio en Carabanchel. El proyecto se basa en conservar con sentido, implicar a las casas y proyectar un futuro con criterios compartidos.

Inspectoríassmx
La Inspectoría Salesiana María Auxiliadora comunica el nuevo uso para las instalaciones de la casa salesiana María Auxiliadora de Alicante

La Inspectoría Salesiana María Auxiliadora comunica el nuevo uso para las instalaciones de la casa salesiana María Auxiliadora de Alicante

El Consejo Inspectorial valoró de forma positiva la propuesta presentada por la Empresa “Cesur” para la puesta en marcha de un centro de Formación Profesional que cumple con el desarrollo de una nueva actividad en la ciudad alineada con el ideario salesiano y la propuesta educativa.