Ordenacions sacerdotals i de diaques de salesians a Madrid

14 junio 2022

Javier Valiente

l

L'11 de juny, dos joves salesians van rebre l'ordre sacerdotal i, quatre més, el diaconat per la imposició de mans del Cardenal Carlos Osoro.

Dissabte 11 de juny, al Santuari de Maria Auxiliadora, a Madrid, el Cardenal Arquebisbe de Madrid Carlos Osoro, va presidir la missa d’ordenació de joves salesians. Va conferir l’ordre sacerdotal a Sergi Moreno i Jesús María Ortega de la Inspectoria Maria Auxiliadora. També va ordenar com a diaques a Luis Álvarez i Diego Borbolla, de la Inspectoria Santiago el Mayor, i a Paulin KolanEmmanuel Lokossou,  Inspectoria Àfrica Occidental Francòfona.

El Cardenal Osoro, a l’homilia va voler “apropar el cor i la vida”dels ordenands la Paraula de Déu proclamada en la missa i el sentit del que rebrien. Va subratllar tres paraules en la seva intervenció: cridats, commoguts i construïts.

L’Arquebisbe de Madrid va assenyalar que “no som aquí per casualitat, el Senyor us va cridar per al ministeri sacerdotal, us ha cridat a curar i a proclamar la llibertat” i, va afegir, “us ha cridat dins la família salesiana destinats als joves”. A més, els va convidar a sentir-se commoguts, “deixeu-vos commoure el cor”, els va dir, “sempre humils, comprensius, amb capacitat per portar als altres l’amor de Déu”. I, finalment, els va exhortar a deixar-se “construir per l’amor de Déu, com Don Bosco, deixeu-vos moure per l’amor de Déu”.

Un dels moments més significatius del ritu d’ordenació va ser la postració dels candidats al sacerdoci i al diaconat, mentre tota l’assemblea cantava les lletanies dels sants. A l’eucaristia, els joves ordenants, van estar acompanyats per les seves famílies i nombrosos joves provinents d’obres salesianes on desenvolupen la seva activitat pastoral. A més d’un bon grup de salesians de les dues Inspectories d’Espanya, entre els quals Ángel Asurmendi, provincial de Salesians SMX, i Samuel Segura, Vicari Provincial de Salesians SSM.

Mesos vocacionals

Aquests mesos, que coincideixen amb el final de curs a Espanya, tenen un marcat caràcter vocacional per als Salesians a Espanya. El dissabte 14 de maig, el Santuari de Maria Auxiliadora de Córdoba va acollir l’ordenació sacerdotal del salesià Bernabé Arjona. El dissabte 4 de juny, a la capella de Nuestra Señora del Carmen de Salesians Utrera (Sevilla), va tenir lloc la professió perpètua com a salesià de Don Bosco de Javier Alcedo. El dissabte 25 de juny, Alberto Arteaga farà la seva professió perpètua al Santuari de Maria Auxiliadora de Madrid. I el diumenge 31 de juliol, Bienvenu Yalassime serà ordenat sacerdot a la seva ciutat d’origen, Bangui (República Centreafricana).

“Donem gràcies a Déu per beneir amb la vocació d’aquests germans joves la vida de l’Església i de la nostra Congregació, i els posem sota la intercessió de Maria Auxiliadora”, van expressar en un comunicat José Carlos Sobejano i José Luis Navarro, coordinadors d’Animació Vocacional a les inspectories dels Salesians a Espanya.

[deg_elastic_gallery gallery_ids=»78992,78997,78995,78998,78996,78994,78993,78991,78990,78989,78988,78999″ _builder_version=»4.17.4″ _module_preset=»default» global_colors_info=»{}»][/deg_elastic_gallery]

0 comentarios

Enviar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


El periodo de verificación de reCAPTCHA ha caducado. Por favor, recarga la página.

También te puede interesar…

AmbientesEscuelasssm
Alumnos de Grado Medio de Salesianos Villamuriel premiados por la junta de Castilla y León

Alumnos de Grado Medio de Salesianos Villamuriel premiados por la junta de Castilla y León

Alumnos del Centro Don Bosco de Villamuriel de Cerrato (Palencia) han sido reconocidos con el primer premio en la categoría dirigida a estudiantes de Bachillerato y Formación Profesional de grado medio de Castilla y León dentro del concurso escolar para la realización de trabajos sobre prevención de riesgos laborales año 2026.

AmbientesFamilia Salesianasmx
La parroquia Ntra. Sra. de Montserrat (Zaragoza), espacio seguro contra la violencia hacia las mujeres

La parroquia Ntra. Sra. de Montserrat (Zaragoza), espacio seguro contra la violencia hacia las mujeres

La parroquia Ntra. Sra. de Montserrat de Salesianos Zaragoza da un paso firme en su compromiso social al convertirse en un espacio seguro dentro de la ciudad, gracias al convenio que se ha firmado en la mañana del 13 de mayo entre el Ayuntamiento y el Arzobispado de Zaragoza.

AmbientesEscuelassmx
Salesians Ripoll lidera una apuesta educativa transformadora

Salesians Ripoll lidera una apuesta educativa transformadora

A través de la Exposición «ARTistes del canvi»
La escuela participa en proyecto colectivo que aúna arte, educación y compromiso social, con la participación de todo el alumnado y la colaboración de artistas locales, para reflexionar sobre los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) y proponer cambios para un mundo más justo y solidario.

ActualidadAmbientessmxSocial
“Liderazgo juvenil en redes comunitarias”, VIII Encuentro Inspectorial de Salesianos Social

“Liderazgo juvenil en redes comunitarias”, VIII Encuentro Inspectorial de Salesianos Social

El VIII encuentro del ambiente Plataformas de la Inspectoría Salesiana María Auxiliadora ha abordado la importancia del liderazgo juvenil en redes comunitarias. La jornada formativa, de reflexión y de buenas prácticas ha reunido a cerca de 400 trabajadoras y trabajadores de los diferentes proyectos y programas de las entidades sociales.